Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta tibetana, o dieta sanatoasa

Dieta tibetana, o dieta sanatoasa

 

Dieta tibetana este o dieta in care carnea este ultimul aliment din lista. Se poate spune despre dieta tibetana ca este o dieta vegetariana, in esenta, pentru ca se bazeaza mai ales pe consumul de fructe si legume. In dieta tibetana sunt permise lactatele, ouale si carnea dar acestea sunt consumate in cantitati mici si rar. Dieta tibetana permite scaderea sanatoasa in greutate, este o dieta care poate fi respectata pe termen lung si iti aduce o stare generala buna si iti ridica tonusul psihic.

Se poate spune despre dieta tibetana ca este o dieta de detoxifiere. Temelia dietei tibetane este regimul lacto-vegetarian si implica o alimentatie grupata pe categorii de alimente. O alta regula in dieta tibetana este aceea de a manca incet, la ore fixe, cantitati mici de alimente.

In prima saptamana, in dieta tibetana se pot consuma doar legume, fructe si cereale integrale, In a doua saptamana sunt pemise cantitati mici de lactate si oua, iar din a treia saptamana se poate reintroduce in alimentatie carnea si pestele. Ritmul alimentar din cea de a treia saptamana se poate pastra pentru alte doua saptamani, dupa care se poate reveni la un regim normal.

Dieta tibetana poate fi respectata o data in fiecare sezon, regula impunand ca in saptamana in care se consuma doar fructe si legume, acestea sa fie exclusiv fructe si legume de sezon.

In prima saptamana din dieta tibetana se consuma doar fructe si legume de sezon, crude, fierte sau sub forma de salata. Se poate consuma miere , ulei vegetal (nu mai mult de doua linguri pe zi), condimente si ierburi aromate, cereale integrale si fructe uscate precum si seminte crude (de dovleac, de floarea soarelui), dar si nuci. Se beau cel putin doi litri de lichide pe zi.

In a doua saptamana sunt indicate trei mese principale pe zi, doua gustari, formate din fructe sau lactate.

Mic dejun – Un pahar cu lapte degresat si felie de paine din grau integral
Pranz – Fasole verde fiarta, leguminoase, un mar mare sau o portocala
Cina – 500 de grame de salata de varza cu dressing de ulei de masline si suc de lamaie, o salata de fructe si o cana de ceai din plante

O alta combinatie este poate sa fie urmatoarea:
Mic dejun –  Ceai din plante cu miere, o felie de paine cu unt si un mar mare
Pranz – Salata de linte cu legume, o ceasca de iaurt degresat, doua felii de paine din grau integral
Cina – 500 de grame de felii de dovlecei la cuptor cu ulei de masline, doua rosii si 250 grame de branza de vaci proaspata

Ai mai putea incerca si
Mic dejun – Un pahar de lapte degresat, doua felii de paine din grau integral
Pranz – 250 grame de fasole verde fiarta, un cartof copt cu o lingura de smantana degresata, salata verde si un mar
Cina – Un pahar de suc de legume proaspete, un mar, o ceasca de fulgi de ovaz cu fructe uscate si nuci

In cursul celei de a treia saptamani, meniul din cea de a doua saptamana se completeaza cu 200 de grame de carne de pui, vita sau curcan sau cu 250 de grame de peste, alternativ. Se consuma o singura data pe zi carne (in zilee in care se consuma peste nu se consuma carne), praparata prin fierbere sau coacere. In meniul zilnic se poate adauga un ou si un produs lactat suplimentar (iarut sau branza fermentata).

Afla totul despre beneficiile pe care le aduce dieta cu kefir

Comments

comments

Lasă un răspuns