Esti aici

Dieta verde

Stă în puterea ta să pui zăvor definitiv iernii și să trezești organismul la viață, redându-i prospețimea și vitalitatea. Începe chiar de azi curățenia de primăvară!

Dieta verde este generoasă în alimente verzi, indispensabile pentru a scăpa de povara kilogramelor acumulate în lunile reci. Acestea te eliberează de toxine și au darul de a corecta dezechilibrele aducătoare de boli. Regimul îți face pielea de catifea, părul rezistent, privirea strălucitoare, respirația proaspătă și mintea ageră. Într-o săptămână, ești altă femeie. Mai frumoasă. Cum să nu-l încerci?

Principii sănătoase

După principiul potrivit căruia orice construcție solidă începe cu o deconstrucție, fă pașii necesari pentru a-ți atinge scopul visat: o siluetă de invidiat, o imunizare ca la carte, o dispoziție emoțională mai bună, un somn odihnitor! În primul rând, se impune să renunți la inamicii detoxifi-cării – alimentele albe (pâine, foitaje, biscuiți, paste, orez, zaharoase), carnea roșie, lactatele, alcoolul, cafeaua și, desigur, fast-foodul, dulciurile, semipreparatele sau alimentele procesate, rafinate. Ai liber la multă apă, infuzii din plante (salvie, coada-calului, busuioc) și o ușoară preparare termică a unor legume. În al doilea rând, așteaptă-te la o primă perioadă dificilă dacă până acum nu ai încercat un stil de viață sănătos. Asta înseamnă, cel puțin în primele două, trei zile, lipsă de vlagă, dureri de cap și o stare asemănătoare cu o gripă ușoară. Nu intra în panică – trupul îți transmite că s-a pus pe treabă, dar că procesul de curățare e anevoios. Tratează-l cu răbdare și te va recompensa cu o stare de bine!

O săptămână crudă

Crudități cât cuprinde! Acesta este sloganul ce garantează reușita dietei. Sucuri de fructe, sucuri de legume, smoothie-uri verzi, gustări ușoare alcătuite din germeni și felurite semințe, salate cu de toate, supe blânde – acestea sunt ingredientele cu care pornești la atac. Însă, înainte de orice, dieta presupune o pregătire prealabilă. Nu poți trece de la o zi în care ai suprasaturat stomacul cu cărnuri și ciocolată la alta în care bei doar sucuri. Saltul către săptămâna de curățenie generală nu se face brusc. Acordă-i organismului un răgaz de cel puțin câteva zile, iar la fiecare masă gătită pune și ceva crud alături. O să-ți fie mai ușor să începi!

Jurnal de alimentație

Legumele și fructele, în această ordine, sunt vedetele acestei diete. Sunt surse importante de antioxidanți benefici pentru sănătate în general, vitamine, minerale și substanțe fitochimice. Totodată, ajută digestia și încurajează eliminarea reziduurilor datorită fibrelor. Cu 20-30 de minute înainte de mese, e obligatoriu să bei câte un pahar mare cu apă. Iată alte câteva sugestii:

Dimineața – începe fiecare zi din săptămâna dietei cu un pahar mare de apă plată în care ai stors o lămâie. În alte zile, încearcă un suc verde alcătuit din frunze de pătrunjel, mlădițe de orz sau iarbă de grâu (introduci la blender cu apă cât să le acopere) băut (nu mai mult de un păhărel de 50 ml) imediat după preparare.

Gustarea de dimineață – un suc de portocale sau de grepfrut. Alternează cu fructe de pădure pasate la blender sau cu o combinație de suc extrem de eficientă în revigorare: măr, sfeclă-roșie și morcov! Alege ca în alte zile să-ți pregătești un nectar dintr-o mână de frunze proaspete (pătrunjel, țelină și mărar), la care adaugi patru linguri de apă, apoi strecori. Din când în când, optează pentru un mic dejun din fructe de sezon.

Prânzul să fie consistent. Poate fi compus dintr-o supă-cremă de mazăre (fără adaos de unt) ori de alte legume (morcov, spanac, dovlecel, ardei), iar ca fel doi, alege o salată de germeni cu mare valoare nutritivă (broccoli, grâu, schinduf, lucernă, floarea-soarelui, rucola, creson, ceapă roşie, ridichi, fasole), ridichi proaspete, cuburi de ţelină, varză chinezească tocată, frunze de cicoare, legată cu ulei de măsline, suc de lămâie și câteva boabe de fistic.

Gustarea de după-amiază poate fi un smoothie din legume după preferință (tulpini de țelină, castravete și ardei galben ori un amestec de fenicul, sfeclă și castravete) sau o delicioasă cremă de avocado (avocado copt, coajă de lămâie, suc de lămâie).

Seara, alege o salată în stil oriental (dovlecel, castravete, ardei, morcov, ceapă verde, germeni de fasole, salată verde), legată cu un sos din ulei de susan și usturoi, sau o salată de fasole mung fiartă al dente pe care o poți amesteca, după cum îți place, cu orice legume și ierburi (roșie, ceapă, usturoi, rucola, mentă). Bea o cană cu apă caldă cu o oră înainte de a merge la culcare.

În concluzie

La capătul celor șapte zile, te vei uita la ambalajele produselor pe care le cumpărai și vei fi surprinsă că te-ai atins vreodată de așa ceva: E-uri cât cuprinde, coloranți artificiali, ingrediente care îți dădeau arsuri, senzație de preaplin, alergii, migrene și indispoziție! Vei scăpa de dependența de zahăr dacă erai mare amatoare de dulciuri. Vei cunoaște o nouă fațetă a legumelor, vei descoperi gusturi până acum necunoscute. Nu-i așa că ești mulțumită de tine și de noul tău look? Ca să te menții, e suficient să adopți în continuare principiile acestei diete!

Articol preluat din ediția de martie 2015 a revistei Femeia.

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus