Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta Weight Watchers

Dieta Weight Watchers

Dieta Weight Watchers este o dieta care poate fi tinuta pe termen lung. De fapt, ea propune schimbarea stilului de alimentatie, care aduce cu sine si scaderea ponderala mult dorita, fara recastigarea ulterioara a kilogramelor pierdute. Nu este o dieta-minune in care scapam rapid de kilograme, insa este o dieta sanatoasa care nu produce dezechilibre si care nu are contraindicatii.

Cand te simti obosita sau bulversata de propria viata, acest regim este excelent pentru a te echilibra si pentru a slabi – pierzi in medie cam 1 kilogram pe saptamana. Alimentele sunt impartite in 3 categorii de culori, iar fiecarui aliment ii este atribuit un numar de puncte.

Sistemul cu numere de puncte este imbatabil in dieta Weight Watchers. Pentru a slabi trebuie sa consumi pe zi 20-23 de puncte, in functie de varsta, ocupatie si sex. O alta regula este ca dupa un pranz cu sandvisuri, seara se consuma peste sau carne cu legume pentru a echilibra necesarul de nutrienti.

Strategie pentru dieta Weight Watchers

Pe parcursul zilei, trebuie sa-ti notezi intr-un carnetel fiecare aliment consumat, ca sa stii daca mai ai sau nu puncte pentru ziua respectiva. Este un regim usor de tinut in grup, fie pentru schimbul de retete, fie pentru sustinere si incurajare reciproca. Pe langa dieta, regimul recomanda si activitate fizica, si ei atribuindu-i-se un numar de puncte. Prin sport iti tonifici musculatura, dar poti si „sterge” punctele consumate in plus intr-o zi.

Culorile in dieta Weight Watchers

  • Atentie, e rosu! Alimentele „rosii” sunt cele care se consuma cu mare atentie, o data sau de doua ori pe saptamana: ciocolata, produsele de patiserie, prajiturile, vinul, berea, mezelurile grase, cartofii prajiti, pizza.
  • Putin portocaliu. Alimentele „portocalii” (carnea, pestele, lactatele, painea, cerealele, legumele uscate) au o valoare calorica medie si trebuie consumate cu moderatie, insa pot fi consumate zilnic.
  • Unda verde. Alimentele cu cele mai putine calorii (legumele si majoritatea fructelor) sunt denumite „verzi”. Adica ai unda verde sa le consumi in orice cantitate, pentru ca au punctaj 0.

Citeste mai departe ca sa afli clasificarea alimentelor de baza in functie de puncte, in dieta Weight Watchers.

ALIMENT

PUNCTE

fructe si legume 0
masline (5 bucati), crema de vanilie (2 lingurite) 0,5
iaurt, banana, piure de cartofi (o lingura),
mango, struguri, paine toast (o felie),
cereale (200 g), smantana (o lingura), otet, ulei (15 ml), zahar (o lingurita), alune (5 g), nuci
1
cartofi fierti (cantitate nelimitata),
paine (o felie), floricele (40 g), paste fierte (120 g), ou, branza (20 g), salam (o felie),
carne tocata (30 g), lapte cu 1,5% grasime (250 ml), chipsuri (15 g)
2
pui (150 g), sardina in ulei, carne de porc (150 g) 3
friptura de vita (150 g), somon proaspat (125 g), turta dulce (40 g) 3,5
pate de ficat (100 g) macrou (100 g), kaizer (25 g) 4
prajitura cu branza (1 bucata), scoici (500 g) 5
tiramisu, avocado, pastrav (300 g) 6
tarta cu fructe, pizza, prajitura cu mere 7,5
crenvurst (100 g), inghetata (2 cupe) 8
hot dog, cartofi prajiti (150 g) 9

Dieta pe puncte este excelenta pentru cei care sunt obisnuiti ca masa de seara sa fi e cea mai consistenta. Nici ora nu conteaza prea mult pentru cina, trebuie doar sa lasi sa treaca cam 3 ore pana la culcare. Si ca sa-ti fie mai usor, iata un model de dieta pe zile pentru dieta Weight Watchers.

Luni

Mic dejun: o ceasca de cafea fara zahar sau ceai + 2 felii de paine graham, unse cu unt, mozzarella si o rosie.
Pranz: doua felii de friganele cu jambon si cascaval + salata verde + 1 mandarina.
Gustare: iaurt cu 0% grasime.
Cina: pui cu paste – 100 g de paste se fierb in apa cu sare, apoi se scurg. Intr-o tigaie incinge o lingura de ulei si prajeste 100g de pui, apoi adauga o rosie feliata si un ardei gras. Pune puiul cu legumele peste paste si condimenteaza dupa gust.

Marti

Mic dejun: o ceasca de cafea fara zahar sau ceai + doua felii de paine cu unt, sunca si o portocala.
Pranz: 1/2 de pizza cu branza, jambon, ciuperci si salata fructe.
Gustare: o cana de branza de vaci cu o lingura de dulceata.
Cina: antricot de miel cu cuscus – se fierbe o cana de cuscus cu putina sare, doua fire de ceapa verde si ardei gras taiat felii. Antricotul se condimenteaza, se unge cu putin ulei si se pune la cuptor cu un pahar de vin alb. Din cand in cand, antricotul se stropeste cu sosul din tava. Se serveste cu garnitura din de cuscus si salata verde.

Miercuri

Mic dejun: o ceasca de cafea fara zahar sau ceai + ¼ bagheta cu unt, o cana cu lapte cu cacao si un kiwi.
Pranz: sandvis din jumatate de bagheta cu ton in sos propriu, un ou fiert, cruditati la alegere + un mar.
Gustare: 2 mandarine.
Cina: crap cu legume – pestele se condimenteaza si se frige pe gratar, apoi se pune pe farfurie si se adauga un sos dintr-o lingura cu unt topit si zeama de lamaie. Se serveste cu morcovi fierti, castraveti si rosii.

Joi

Mic dejun: o ceasca de cafea fara zahar sau ceai + 2 chifle din graham cu unt si jambon + un iaurt 0% grasime.
Pranz: carne de manzat fiarta si cartofi fierti in aburi + un mar.
Gustare: o chifla din faina integrala si un ceai.
Cina: plachie de cod – peste se pune intr-un vas de iena, se sareaza, pipereaza si se adauga ceapa taiata julien si felii de rosii. Se adauga o lingura cu ulei si un pahar cu apa si se da la cuptor 20 de minute. Se serveste cu felii de lamaie si dovlecei fierti.

Vineri

Mic dejun: o ceasca de cafea fara zahar sau ceai + 2 felii de paine integrala cu unt si marmelada + 1 kiwi
Pranz: pilaf cu pui si curry.
Gustare: o portocala.
Cina: friptura de vita cu legume – carnea de vita se frige pe gratar pe ambele parti la foc iute si se serveste cu garnitura de conopida. Se fierbe o conopida mica, desfacuta in buchetele in apa cu sare, se scurge si se adauga salata verde taiata marunt, ardei gras putin ulei si zeama de lamaie (daca doresti).

Sambata

Mic dejun: 2 felii de paine integrala cu 100 g pui fiert si un iaurt 0% grasime.
Pranz: 150 g carne de vita 150 g, la gratar, orez (3 linguri) si legume fierte.
Desert: pere coapte cu sirop de zahar.
Cina: salata din legume cu ton in suc propriu.

Duminica

Mic dejun: mozzarella cu doua felii dintr-o bagheta si salata de legume proaspete.
Pranz: paste cu branza, carne tocata si mult busuioc.
Desert: doua clatite cu gem.
Cina: o pizza cu rosii si branza.

 


Lasă un răspuns

Sus