Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dupa sarbatori, recapata-ti silueta cu cereale integrale

Dupa sarbatori, recapata-ti silueta cu cereale integrale

Sarbatorile de iarna au trecut si una dintre preocuparile tale este cum sa revii la kilogramele de dinainte de vacanta. Sau poate la inceput de an, ti-ai stabilit ca obiectiv sa ajungi la silueta mult visata. Indiferent de sezon, secretul consta intr-un stil de viata echilibrat, adica o alimentatie adecvata si un program regulat de exercitii fizice.

„Odata intorsi la activitatile zilnice care ne solicita foarte mult atentia si concentrarea, organismul nostru are nevoie de o bogata sursa de fibre, nutrienti, vitamine si minerale”, explica Prof. Dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice Nicolae Paulescu. „Avand toate aceste beneficii, cerealele integrale sunt alimente de baza in alimentatia zilnica, contribuind la o alimentatie echilibrata. In plus, micul dejun care include si cereale integrale ajuta la mentinerea unei greutati ideale si la o stare generala de bine”.

Cercetatorii de la Oxford Brookes University din Marea Britanie au constatat ca un consum de cereale integrale pentru micul dejun, precum Nestlé Fitness, in fiecare dimineata, timp de sase saptamani, dar si ca substitut pentru dejun in primele doua saptamani, este eficient pentru obtinerea si mentinerea unei pierderi in greutate.

In primele doua saptamani ale studiului, subiectii au consumat cereale integrale la micul dejun si la pranz, iar in ultimele patru saptamani doar la micul dejun.

  • 85% dintre subiecti au pierdut in medie 1,1 kg dupa primele doua saptamani ale studiului;
  • 75% dintre subiecti au pierdut in medie 1,4 kg la finalul celor sase saptamani de studiu.

In mod interesant, pierderea in greutate a fost mai mare la persoanele care au consumat o varietate mai mare de cereale integrale pentru micul dejun, decat la cele care au consumat un singur tip de cereale pentru micul dejun.

Cerealele integrale au in general un continut redus de grasimi si o concentratie ridicata de carbohidrati si fibre, ceea ce face ca persoanele care le consuma la micul dejun sa fie mai putin predispuse tentatiei de a manca intre mese, ceea ce ar explica modul in care voluntarii implicati in studiu au pierdut in greutate.

„Avand in vedere cresterea incidentei in randul populatiei din intreaga lume, este important sa constientizam faptul ca includerea cerealelor integrale in alimentatia zilnica determina pierderea in greutate si mentinerea scaderii ponderale pe termen lung”, adauga Prof. Dr. Gabriela Radulian.

Studiul a fost finantat dintr-un fond al Cereal Partners si a utilizat o varietate de cereale pentru micul dejun Nestlé, printre care si Fitness. Rezultatele sunt publicate in editia din martie a revistei „Nutrition Bulletin” al British Nutrition Foundation si sunt disponibile online.


Lasă un răspuns

Sus