Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > E bine sa mananci asa ceva?

E bine sa mananci asa ceva?

E bine sa mananci asa ceva? Unii spun ca da, altii impun restrictii, iar cei mai conservatori spun ca nu. Adevarul o sa te surprinda!

Fulgii de ovaz

Se considera ca: Fulgii de ovaz sunt „campionii” luptei impotriva colesterolului din sange. Important era sa adaugi taratele la orice. Apoi beneficiile au fost declarate „gogorite”.

Acum se stie ca: Cereala este cu adevarat un vajnic luptator impotriva colesterolului din sange – dar trebuie consumata la trei mese zilnic. Fibrele din tarate pot ajuta si la controlul greutatii: s-a constatat ca persoanele care consuma fulgi de cereale la micul dejun mananca mai putin la pranz.

Recomandari: Chiflele de secara si de ovaz sunt excelente alimente. Dar acestea nu vor anula efectele gogosilor glazurate si ale croisantelor.

Ouale

Se considera ca: Galbenusul e o bogata sursa naturala de colesterol care se depune pe peretii vaselor.

Acum se stie ca: Grasimile saturate sunt principala cauza a cresterii nivelului de colesterol in sange, iar oul are un continut moderat de grasimi saturate. In plus, galbenusul contine un pigment care ajuta la prevenirea pierderii vederii la varste tinere.

Recomandam: Ouale reprezinta si o excelenta sursa de proteine: pentru o dieta sanatoasa poate fi luat in calcul cate un ou pe zi. Important e sa nu asociezi oul zilnic cu unt, sunca si carnat, pentru ca asa chiar iti creste nivelul colesterolului.

 Ceai verde

Se considera ca: Ceaiul verde e de preferat, fiind o arma excelenta impotriva multor boli, datorita substantelor continute.

Acum se stie ca: Ceaiul verde e bun, dar la fel de util e si cel negru. Antioxidantii din ambele tipuri de ceai ajuta la mentinerea sanatatii celulelor si tesuturilor. Se pare ca bautorii de ceai sufera mai putin de boli de inima decat persoanele care nu consuma aceste licori, iar cercetarile recente au aratat ca ceaiul poate preveni chiar demineralizarea oaselor si accelereaza pierderea in greutate.

Recomandari: Pentru a obtine beneficii maxime din consumul ceaiului, lasa pliculetul cu frunze timp de 5 minute in apa clocotita. Atentie: ceaiul poate reduce capacitatea de absorbtie a fierului din intestin! Daca te stii predispusa la anemie, consuma ceaiul numai intre mese.

Pestele

Se considera ca: Trebuie sa mananci peste cat incape, iar cel mai sanatoase ar fi codul, cambula si fructele de mare, pentru ca sunt bogate in proteine, dar sarace in calorii si in grasimi.

Acum se stie ca: E bine sa consumi si mai multe tipuri de peste, chiar si cele mai grase. Pentru ca acizii grasi din peste previn afectiunile cardiovasculare, scad durerile reumatice, te ajuta sa treci peste starile depresive si previn imbatranirea timpurie.

Recomandari: Somonul si tonul sunt foarte bogati in acizi grasi mega-3, iar acestia sunt acum „vedete” ale lumii medicale privind lupta impotriva bolilor cardiovasculare. Totusi, gravidele, varstnicii si copiii mici nu trebuie sa-si axeze dieta doar pe anumite tipuri de peste, ci se prefera variatia specialitatilor de mare, ocolind cu precautie preparatele din rechin, pestele de balta, sabia.

 Nuci

Se considera ca: 85% din calorii sunt sub forma de grasimi si e bine sa le consumi cumpatat.

Acum se stie ca: Nucile contin grasimi „usoare” (LDL), utile organismului, si prea putin colesterol, fiind deci recomandate atat pentru protectia sistemului cardiovascular, cat si pentru mentinerea in bunastare a membranelor tuturor celulelor din organism. Mai mult, studiile recente arata ca introducerea nucilor in regimul de slabire este o alegere buna pentru sanatate.

Recomandari: Presara nuca macinata in fulgii de cereale, peste prajituri, iaurt, chiar salata. O mana de nuca contine 160-200 calorii, echivalentul a 20 de chipsuri de cartofi ori a trei prajiturele mici.

Lactatele

Se considera ca: Alimentele bogate in calciu, precum iaurtul, laptele si branza te ajuta sa ai oase sanatoase.

Acum se stie ca: Lactatele previn hipertensiunea arteriala, simptomele SPM (sindromului premenstrual) si scad riscul cancerului de colon. In plus, alimentele bogate in calciu te ajuta sa iti controlezi greutatea, fiind satioase si sanatoase, fara sa te ingrase.

Recomandari: E bine sa ai zilnic trei portii de lactate, de preferat produsele degresate. E adevarat ca branza are un continut bogat in grasimi, insa e si cea mai concentrata in calciu dintre lactate, asa ca poti consuma cantitati mici. E bine sa te orientezi catre branzeturile dense, precum parmezanul, ori branza Cheddar – cele mai aromate si mai bogate in calciu.

Unt

Se considera ca: E bine sa inlocuieste untul cu margarina.

Acum se stie ca: E mai corect sa inlocuiesti margarina cu uleiul de masline, bogat in acizi grasi nesaturati – protectori pentru inima si vase.

Recomandari: Uleiul de masa, cu atat mai mult cel de masline, este recomandat pentru prepararea zilnica a mancarurilor. Daca analizele sangelui iti indica un nivel crescut al colesterolului, e bine sa te orientezi catre uleiuri vegetale, iar tipurile de margarina pe care le alegi sa fie fara colesterol.

Carbohidratii

Se considera ca: E ideal sa mananci tot ce poftesti, pentru ca pastele fainoase, painea si orezul iti completeaza dieta fara adaos de grasimi, ajutandu-te deci sa slabesti.

Acum se stie ca: Excesul de fainoase te poate ingrasa, asa ca ar fi mai prudent sa nu abuzezi de nici unul dintre aceste alimente, calculand atenta fiecare calorie pe care o ingurgitezi. Unele hidrocarburi sint mai sanatoase, altele mai periculoase. De exemplu, cele preparate din faina integrala (nerafinata) ajuta la mentinerea sub control a nivelului de glucoza in singe, reducand riscul de diabet, hipertensiune arteriala si unele tipuri de cancer.

Recomandari: Consuma zilnic trei portii de preparate din cereale integrale: orez nedecorticat, tarate si paine integrala. Inainte de a cumpara „paine neagra”, uita-te pe eticheta sa vezi daca nu cumva produsul are culoarea inchisa de la coloranti si nu de la faina integrala.

Avocado

Se considera ca: Fructele de avocado sunt „amagitoare” pentru sanatate, continind multe grasimi.

Acum se stie ca: E adevarat ca au grasimi, insa acestea sunt LDL, favorabile sistemului tau cardiovascular. In plus, avocado sunt bogate in vitamina E si in alti nutrienti utili in prevenirea cancerului, a bolilor de inima si chiar a imbatrinirii premature.

Recomandari: Avocado se numara printre fructele cele mai bogate in calorii; dar daca iti faci tartine cu pulpa de avocado in loc de unt sau margarina, pe langa gustul delicios mai obtii un avantaj: mai putine calorii.

Verdeturi si condimente

Se considera ca: Mancarurile foarte aromate si picante nu sunt rele, dar nici sanatoase.

Acum se stie ca: Condimentele aduc nu doar un plus de savoare mancarurilor, ci le si imbogatesc cu substante care lupta impotriva virusurilor si a bacteriilor toxice; astfel, poti scapa de viroze si sa previi chiar unele intoxicatii alimentare.

Recomandari: Foloseste aromele si condimentele naturale dupa propriul gust, adaugandu-le in mancare nici prea putin, dar nici in exces. Nu te baza pe ele ca pe medicamente, ci savureaza-le aroma dupa plac.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus