Esti aici

Efectul yoyo

Efectul yoyo este o reactie metabolica care apare dupa o dieta care a dus la scaderea in greutate. Restrictiile alimentare din cursul unei diete, determina o suma de modificari ale metabolismului care declaseaza acumularea rapida de kilograme la revenirea la o alimentatie normala. Efectul yoyo este foarte prezent dupa dietele hipocalorice considerate ca fiind foarte agresive pentru metabolism.

Nutritionistii sustin ca un regim poate fi considerat o dieta care duce la pierderea in greutate, daca aportul de calorii este mai mic cu cel putin 400 pe zi. Efectul yoyo, cunoscut si sub numele de ciclism de greutate, este pierderea repetata de greutate corporala, urmata de ingrasare, mai ales dupa dietele hipocalorice. Termenul de yoyo a fost explicat si folosit prima data de Kelly Brownell, de la Universitatea Yale, fiind folosit, in prezent. de nutritionisti.

Exista cateva reguli care te pot ajuta sa previi aparitia efectului yoyo dupa o dieta hipocalorica.

1. Intrerupe dieta progresiv, in decurs de o saptamana. Nu rtine o dieta hiperproteica mai mult de o luna de zile, sau intercaleaza in perioada de dieta perioade de regim alimentar normal din punct de vedere caloric, respectand insa restrictiile dietei.

2. Nu renunta la obiceiurile bune din timpul dietei. Mentine un consum limitat de grasimi si bea multa apa. Aportul insuficient de apa si excesul de grasimi sunt principalele cauze ale acumularilor de grasime dupa dieta.

3. Respecta regula celor trei mese principale, plus doua gustari. Gustarile trebuie sa fie obligatoriu doar fructe.

4. Perioadele de platou din cursul dietelor sunt dovada ca efectul yoyo poate fi eliminat la finalul dieteti. Alege, deci dieta de lunga durata, care sa-ti asigure o slabire lenta in greutate.

5. Consuma multe fibre. Alege carnea in urmatoarea ordine: peste, curcan, pui si, doar la urma, carne de vita. Uita de carnea procesata industrial – sub forma de salam, sunca sau carnati.

6. Sunt obligatorii 30 de minute de miscare pe zi, atat in zilele de dieta, cat si in zilele normale.

7. Mananca incet, mesteca bina si mananca la ore fixe.

8. Pastreaza un echilibru in raportul de lipide, proteine si glucide. Proportia trebuie sa fie de 50% glucide, 20% lipide si 30% proteine.

9. Nu sari peste mese si mai ales nu sari peste micul dejun. Micul dejun consistent este secretul unei siluete frumoase.

10. Opteaza pentru mancarea gatita, pentru dulciurile facute in casa, pentru mancare cat mai putin preparata industrial.

Un alt sfat este ca dupa finalizarea unei diete hipocalorica, sa te cantaresti foarte des, la 3-4 zile si sa intervii in stilul alimentar imediat ce apare o crestere in greutate. Orice crestere in greutate dupa dieta este un semn al afectului yoyo.


Lasă un răspuns

Sus