Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Fenteaza kilogramele de Sarbatori

Fenteaza kilogramele de Sarbatori

Secretul este sa te rezumi doar la cateva dintre tentatiile culinare ale unei mese imbelsugate. Cu alte cuvinte, sa alegi dintre doua rele vinovatul cel mai mic. Iata strategia noastra.

Salata boeuf sau piftie?

Pariem pe piftie. Chiar daca are un strat gros de grasime, acesta poate fi usor inlaturat chiar in farfurie. Carnea si legumele nu pot face niciun rau, iar usturoiul e bun pentru digestie. Evita, totusi, sa consumi carnea grasa.

Sarmale sau carnati?

Clar trebuie alese sarmalele. Carnatii sunt plini de grasimi, basca uleiul in care sunt prajiti, iar asociati cu o portie de cartofi sunt o adevarata bomba calorica. Pe cand sarmalele au doar 250 Kcal (2-4 sarmale, in functie de marime), fata de 324 Kcal, cat are un singur carnat. Carnea tocata fiarta este mai usor de digerat decat cea prajita sau afumata.

Friptura de porc sau de curcan?

Alegerea corecta: friptura de curcan. Este adevarat ca nu e la fel de gustoasa ca o fleica de porc la gratar, insa e mult mai sanatoasa. In primul rand, nu contine grasimi, iar colesterolul va ramane la cote normale. Ca sa nu mai vorbim de vitaminele B3 si B6, care se gasesc din belsug in carnea de curcan.

Cozonac sau tort?

Cozonacul este cel mai mic rau. Are doar 300 si ceva de Kcal, in functie de umplutura. O felie de tort poate varia de la 440 Kcal la 1.500 Kcal, cam cat ar trebui sa consumi la o masa sau chiar la doua. Nu te lasa pacalita nici de variantele de cozonac cu fructe, pentru ca ele contin multe lipide, calorii si zahar, aduse de fructe.

Micul dejun
In zilele cu mese pline de bunatati, opteaza pentru un mic dejun usor, alegand una dintre aceste variante:

Comments

comments

Lasă un răspuns