Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Fitness > 13 metode pentru a scăpa de calorii într-o oră

13 metode pentru a scăpa de calorii într-o oră

Toate femeile caută mereu metode eficiente și mai ales rapide pentru a-și menține silueta suplă sau pentru a pierde câteva kilograme. De la cele mai fistichii diete și până la sportul intens, nici o metodă nu a rămas neîncercată.

Pentru a arăta bine nu doar vara, ci și în restul anului, femeile fac exerciții fizice și se privează de multe bunătăți. Dar care sunt cele mai eficiente activități fizice în acest sens? Ce putem face într-o oră pentru a scăpa de greutatea în plus? Sigur că ne dăm seama, cel puțin intuitiv, că dacă ne plimbăm o oră nu vom pierde la fel de multe calorii ca atunci când facem 3.600 de sărituri de la trambulină. Specialiștii au analizat mai multe tipuri de sport și activitate fizică și au descoperit 13 metode prin care poți scăpa de kilogramele nedorite cel mai ușor, în decurs de o oră. Dar indiferent ce spun calculele specialiștilor, nu uita totuși că cea mai bună metodă de a slăbi este cea care-ți face bine și în timpul căreia te simți bine.

Jogging

Mulți spun că este ceva monoton, iar alții abia așteaptă să intre în fluxul mental specific alergătorilor. Din ce în ce mai mulți oameni încep să alerge. Nu este de mirare, în fond pentru asta nu ai nevoie decât de niște pantofi sport buni și de perseverență. Specialiștii au numărat și au constatat că o oră de alergare duce la arderea a 600 de calorii. În plus, după câteva săptămâni vei constata că silueta ta arată mai bine.

Mers cu rolele

Iată o activitate sportivă lejeră, perfectă pentru sezonul de primăvară, vară și toamnă, care poate fi practicată oricând, aproape oriunde (de preferat totuși este un parc). Nu-ți va veni să crezi, dar o oră de mers cu rolele consumă 600 de calorii. Iată un motiv în plus să investești în astfel de accesorii sportive. Mai mult, poți ieși cu copiii și poți îmbina utilul cu plăcutul. Slăbești, petreci timp cu familia, stai în aer liber: toată lumea câștigă!

Stepper

Da, iată ceva într-adevăr plicticos, dar eficient: stepperul din sălile de fitness ne ajută să scăpăm de 600 de calorii într-o oră. Așa că dacă alergatul nu te convinge, poate preferi să transpiri cu ajutorul stepperului.

Schiatul

Există din ce în ce mai multe femei pasionate de schi, dar din păcate această activitate montană consumă mai multe resurse (timp și bani) decât alte metode. Totuși, dacă îți place zăpada, nu uita că o oră de schiat te ajută să arzi 560 de calorii.

Mers cu bicicleta

Dacă ai un parc în apropiere sau dacă locuiești într-un oraș nepoluat și nu foarte aglomerat, probabil ești o adeptă a mersului pe bicicletă. Este ecologic, simplu, foarte plăcut și, iată, ajută la menținerea siluetei. O oră de pedalat, cu o viteză medie de 20 km/h, te ajută să scapi de 530 de calorii.

Tenis

Lovește cu racheta și poți scăpa de până la 460 de calorii pe oră. Același lucru este valabil pentru înot sau fotbal. Este puțin probabil că-ți va plăcea să exersezi jocul cu balonul rotund, dar poți oricând să achiziționezi o rachetă, să-ți găsești o parteneră sau un partener de sport și să ieși măcar de două ori pe săptămână în parc sau pe un teren de tenis.

Baschet

Intrăm deja, treptat, în categoria sporturilor de echipă și care se joacă la cluburi. Asta nu înseamnă că, dacă te atrage baschetul, trebuie să te ții departe de el pentru că nu mai ești la școală. Inspiră-te de la bărbați: unii dintre ei ies cu prietenii și atacă timp de câteva ore un coș de baschet. Vei pierde astfel 400 de calorii.

Balet

Nu râde, nu este prea târziu pentru tine. Multe coregrafe și multe studiouri de fitness oferă acum și ore de balet. Sigur că nu vei deveni o balerină și nici nu vei dansa a operă, dar dacă te prinde această activitate fizică vei constata că în câteva luni vei avea o postură mai dreaptă și mai frumoasă, picioare tonifiate și puternice și în fiecare oră vei da jos 320 de calorii.

Badminton

Iată o alternativă mai accesibilă a tenisului sau baschetului. Cu două rachete și un fluturaș poți face minuni într-o oră. După ce alergi, lovești și țopăi vei scăpa de 300 de calorii.

Aerobic în apă

Două plăceri combinate într-o singură activitate fizică foarte plăcută: nu te speria, nu ne referim la gimnastica pentru senioare în băile termale. De asemenea, nu subestima această activitate: mișcările cu brațele și picioarele efectuate timp de o oră în apă te vor face să pierzi 300 de calorii.

Drumeții

Iubești natura? Îți place să stai în aer liber de câte ori ai ocazia? Atunci ia-ți familia și mergeți la munte, la deal sau la câmpie la sfârșit de săptămână și luați la picior cele mai frumoase trasee din țară. O oră de mers lejer pe munte sau pe dealuri duce la consumarea a 220 de calorii. Consumul variază, desigur, în funcție de viteză, de ritm și de înclinația pantei urcate. Dar chiar și plimbările pe plan drept te ajută sp te menții în formă.

Yoga

Yoga se numără pe ultimul loc în privința randamentului. O oră de exerciții de yoga te ajută să pierzi doar 165 de calorii. Dacă însă îți place mult această activitate, nu te descuraja. În fond, poți practica mai intens, mai mult sau mai des. În felul acesta, îmbini modelarea corpului cu pierderea kilogramelor și toate prietenele te vor întreba cum ai reușit să te menții atât de tânără.

Sporturi combative

În această categorie intră o gamă foarte largă de sporturi: judo, jiu-jitsu, karate, wushu, kickboxing. Dacă ești o fire activă, dacă ai multă energie, dacă-ți plac sporturile de contact sau dacă pur și simplu vrei să te eliberezi de încordare și nu ți-e frică de provocările noi, atunci aceste sporturi sunt făcute pentru tine. În plus, ele conduc detașat în topul realizat de specialiști: după o oră de practică susținută și intensă poți consuma 660 de calorii! În plus, specialiștii în neuroștiințe au mai descoperit un avantaj extraordinar ar acestor sporturi: activitatea fizică destul de intensă, combinată cu un ușor grad de periculozitate (în fond sunt sporturi combative și există un mic risc de răniri) și elementul de noutate (nu ai mai practicat astfel de sporturi) duce direct la neuroneogeneză, adică la producerea unor neuroni noi în creier. Prin urmare nu doar că vei arăta mai bine, dar creierul tău va întineri!

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.28/20.07.2017
Autor: Dana Verescu
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Leave a Reply