Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Fitness > Dieta daneză

Dieta daneză

Dieta Copenhaga sau dieta spitalului regal danez, cum mai este denumită, oferă un plan alimentar de 13 zile care promite o scădere consistentă în greutate. Cum funcționează?

Gândită inițial ca un mod de a reseta metabolismul, dieta daneză nu are un autor anume și încă nu există date științifice sau teste clinice care să-i probeze eficiența sau chiar siguranța. Conform site-ului oficial CopenhagenDiet.com, cine urmează acest plan alimentar poate slăbi cu până la 10 kg în 13 zile, scoțând din meniu fructele și cerealele și urmând un regim strict care conține carne macră de vită, ouă, salată și cafea. Nu sunt permise deviații, nici măcar guma de mestecat fără zahăr. După cele 13 zile, nu vei mai pofti la dulciuri sau la grăsimi, deoarece dieta îți va fi schimbat deja metabolismul și preferințele. Nutriționiștii recomandă ca acest plan alimentar să nu dureze mai mult de 13 zile și să nu fie repetat mai mult de o dată la doi ani!

Cum funcționează

Dieta promite o scădere semnificativă în greutate într-un timp foarte scurt, pentru că exclude carbohidrații și grăsimile din alimentație. De asemenea, ea permite zilnic un număr foarte mic de calorii (maximum 600 de pe zi).

Reguli generale

Acest regim alimentar durează numai 13 zile. Există trei mese pe zi, de fiecare dată la aceleași ore. Se recomandă luarea micului dejun înainte de ora 9, prânzul între 12 și 14 și cina între orele 17 și 18. Nu este permisă înlocuirea sau adăugarea produselor în planul deja stabilit și sunt interzise alcoolul și gustările. Sunt interzise condimentele, inclusiv sarea, precum și prăjelile. După cele 13 zile, aportul caloric trebuie crescut treptat și este bine să fie incluse în alimentație și suplimente vitaminice.

Plan alimentar pe 13 zile

Ziua 1

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr
  • Prânz: 2 ouă fierte tari + 400 g spanac + o roșie
  • Cină: 200 g friptură de vacă + o salată verde cu ulei și zeamă de lămâie

Ziua 2

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr
  • Prânz: 250 g șuncă + un iaurt
  • Cină: 200 g friptură de vită + o salată verde cu ulei și zeamă de lămâie

Ziua 3

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr + o felie de pâine prăjită
  • Prânz: 2 ouă fierte tari, o felie de șuncă + o salată verde
  • Cină: o țelină mică fiartă + o roșie

Ziua 4

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr + o felie de pâine prăjită
  • Prânz: 200 ml suc de portocale + un iaurt
  • Cină: un ou fiert + un morcov + 250 g brânză de vaci

Ziua 5

  • Mic dejun: un morcov ras
  • Prânz: 200 g cod fiert cu lămâie + o linguriță cu unt
  • Cină: o țelină mică rasă + 200 g friptură de vită

Ziua 6

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr + o felie de pâine prăjită
  • Prânz: 2 ouă fierte tari + un morcov ras
  • Cină: ½  pui fiert + o salată cu ulei și zeamă de lămâie

Ziua 7

  • Mic dejun: un ceai fără zahăr
  • Prânz: apă
  • Cină: 200 g friptură de miel + o salată

Ziua 8

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr
  • Prânz: 2 ouă fierte tari + 400 g spanac + o roșie
  • Cină: 200 g friptură de vită + o salată cu ulei și zeamă de lămâie

Ziua 9

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr
  • Prânz: 250 g șuncă + un iaurt
  • Cină: 200 g friptură de vită + o salată cu ulei și zeamă de lămâie

Ziua 10

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr + o felie de pâine prăjită
  • Prânz: 2 ouă fierte tari + o felie de șuncă + o salată verde
  • Cină: o țelină mică fiartă + o roșie

Ziua 11

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr + o felie de pâine prăjită
  • Prânz: 200 ml suc de portocale + un iaurt
  • Cină: un ou fiert tare + un morcov ras + 250 g brânză de vaci

Ziua 12

  • Mic dejun: un morcov
  • Prânz: 200 g cod cu zeamă de lămâie și o lingură cu unt
  • Cină: 250 g friptură de vită + o țelină mică rasă

Ziua 13

  • Mic dejun: o cafea cu un cub de zahăr + o felie de pâine prăjită
  • Prânz: 2 ouă fierte tari + un morcov ras
  • Cină: 250 g carne de pui + o salată verde cu ulei și zeamă de lămâie

Posibile pericole

Dieta daneză oferă ceea ce multe femei caută, și anume rezultate rapide într-un timp scurt. Atenție însă, o astfel de dietă poate pune sănătatea în pericol și de aceea este bine să te consulți cu un medic sau un nutriționist înainte de a începe. Dacă primești undă verde și te încumeți să faci acest pas, este bine să știi că poți simți oboseală, slăbiciune sau nervozitate din cauza numărului redus de calorii pe care le consumi zilnic. Dieta este interzisă persoanelor cu imunitatea afectată sau care suferă de boli cronice.

 

Citește și:

Articol preluat din ediția de mai 2018 a revistei Femeia.
Autor: Dana Verescu
Foto: Guliver/iStock

Comments

comments

Leave a Reply