Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Formula alimentara ideala pentru femei

Formula alimentara ideala pentru femei

Formula alimentara ideala pentru femei tine cont de particularitatile metabolismului feminin si de ce nevoi speciale au femeile in ceea ce priveste aportul de nutrienti necesar metabolismului specific feminin.

Confom principiilor de baza descrise de America Dietetic Association, femeile au mai putina masa musculara decat barbatii, iar hormonii feminini incurajeaza depozitele de tesut adipos. In aceste conditii, aportul de calorii in cazul femeilor cu varsta cuprinsa intre 20 si 45 de ani trebuie limitata la valoarea de 1.800 la 2.200 de calorii pe zi. Doar femeile care fac foarte mult exercitiu fizic pot ajunge la 2500 de calorii.

Formula alimentara ideala pentru femei trebuie sa includa in fiecare zi:

  • Intre 75  si 150 de grame de cereale integrale, orez brun sau ovaz.
  • Trei portii de produse lactate, cu un continut scazut de grasimi, pentru sanatatea oaselor si a dintilor si pentru a previni osteoporoza.
  • Minim 180 de grame de carne de pui, curcan, peste, fasole, fasole, linte sau mazare, dar nu mai mult de 250 de grame.
  • 200-300 de grame de mere, afine, pepene galben, portocale, banane si pere – considerate fructe ideale pentru femei.
  • 200-300 de grame de legume, pe lista acestora, la loc de cinste fiind trecute rosiile, morcovii, varza, dovleceii si broccoli.

Datorita particularitatilor fizilogice feminine, acestea au nevoie de alimente care sa aduca in organism un supliment de fier, acesta fiind unul din marile secretele ale unei vieti sanatoase. Alimente bogate in fier sunt: carnea rosie, carnea de pui si de curcan, carne de porc, pestele, varza, fasole, linte si cereale fortificate.

Acestea sunt regulile de baza si formula alimentara ideala pentru femei. Aceasta trebuie sa fie baza alimentatie, la care trebuia adaugate grasimi vegetale si apa.

Sursa foto: pixabay.com

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus