Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Fructele si legumele lunii august

Fructele si legumele lunii august

Bogăția de fructe și legume în august tinde spre nivelul maxim. Luna august este una răsfățată prin bogăția de fructe și legume în plin sezon. Alimentele proaspete, de sezon conțin concentrații maxime de vitamine, minerale și nutrienți esențiali organismului. În plus fiind de sezon și din abundență au prețuri mici și le găsești în toate piețele, pe alese.

Luna august este o luna în care trebuie să abuzezi de fructe și legume pentru că ai de unde alege!

Recomandarea noastră, pentru luna august este să limitezi la minimum consumul de carne și să abuzezi de toate fructele și legumele lunii august.

Combină, pune pe grătar, fă salate și adaugă sosuri cremoase cu suc de lămâie și iaurt. Pune ulei de măsline și mănâncă fără limite frutele și legumele lui august.  Iată care sunt principalele fructe și legume ale lunii.

Vinetele -În 100 de grame de vinete sunt doar 27 de calorii, deci le poți mânca fără griji și dacă ești la dietă! Vinetele conțin potasiu, mangan, acid folic, vitamine din complexul B și triptofan, un aminoacid esențial ce contribuie la producerea hormonului fericirii, serotonină.

Sfeclă roșie – Sfecla roșie este recomandată datorită conținutului mare de acid folic. În ciudă obișnuinței de a o mânca fiartă, sfeclă roșie poate fi consumată și crudă, tăiată în cubulețe ce pot reprezenta o gustare sănătoasă. În plus, sfeclă conține potasiu, mangan, fibre alimentare, vitamină C, magneziu, triptofan, fosfor și fier.

Ardei gras -Având doar 25 de calorii la o sută de grame, ardeiul gras este dietetic, sățios și foarte bogat în substanțe nutrititive și antioxidante, precum vitamină C sau betacaroten.

Conopidă – Dietetică și cu un conținut mare de acizi grași omega 3, conopidă este una dintre legumele de sezon ce nu trebuie să-ți lipsească din meniu. O porție de conopidă (aproximativ 120 g) are doar 26 de calorii, un conținut excelent de vitamină C – acoperind 90% din doză zilnică recomandată, acid folic, vitamină K, triptofan și fibre alimentare. Pentru a-i păstra virtuțile nutritive, consum-o crudă sau preparată la abur!

Mere – În august intră în scenă merele. Merele au nenumăratele beneficii, pe lângă vitamine, minerale și fibre acestea au capacitatea de a echilibrară nivelului de zahăr din sânge și tranzitul intestinal. Merele sunt unele dintre cele mai bune fructe prin complexitatea loc nutriționala.

Afine – Afinele sunt o sursă grozavă de vitamină C, mangan și vitamină E. Acest cocktail de nutrienți are rol antioxidant și de menținere în bună stare a creierului și a memoriei, în mod special. Afinele sunt printre vedetele lunii august.

Prune – Prunele apăr spre sfârșitul lunii. Prunele au rol antioxidant, întrucât conțin vitamină C, fiind de asemenea o sursă bună de vitamină A, B2 și fibre alimentare. O prună bine coaptă, de dimensiune medie, are în jur de 30 de calorii.

Porumbul dulce – Avem încă porumbul dulce, imatur o sursă excelentă de minerale și vitamine, la care se adaugă nutrienți unici care nu există decât în porumb.

Nectarinele – Nectarinele înlocuiesc piesicile care ies încet din scenă în cursul lunii august. Dulci zemoase și pline de minerale și vitamine, nectarinele au puține calorii. Un fruct mic are circa 25 de calorii.

Zmeură – Minunată zmeură este în perioadă de vârf. Luna august este perioadă în care poți abuza de aceast fruct, care este o adevărată binefacere pentru organism prin nutrienții speciali, specifici și unici pe care îi conține.

Pe lista cu fructe și legume în sezon în luna august se mai află: castraveții, roșiile, ceapă verde, ridichile de luna, broccoli și salate verde, nucile verzi, țelină și morcovii, pepenii verzi și galbeni, cătină și lobodă, dar și fasolea verde și dovleceii.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus