Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Iaurtul, secretul siluetei

Iaurtul, secretul siluetei

 

Un aliment viu, iaurtul se obţine prin fermentarea laptelui cu adaos de probiotice, bacterii bune, cu efecte nebănuite asupra sănătăţii. Cremos sau de băut, 1-2 porţii de iaurt pe zi îţi asigură mare parte din necesarul de calciu, iar dacă alegi sortimentele potrivite, el este şi o armă eficientă împotriva kilogramelor nedorite.

De ce e bun iaurtul

Conţine vitamine din grupul B, proteinele din iaurt sunt hrănitoare şi săţioase, iar vitaminele A şi D ajută oasele şi sistemul imunitar. Prin conţinutul de magneziu, este considerat un aliment antioboseală – consumul zilnic îmbunătăţeşte tonusul şi te ajută să te odihneşti mai bine. Tot iaurtul elimină toxinele din organism, reduce colesterolul, reglează tensiunea arterială, previne alergiile şi chiar cancerul de colon.

Alege cu folos!

Ca să fie sănătos, nu trebuie să conţină multă grăsime, dar nici să scrie 0% pe etichetă nu-i de dorit, pentru că grăsimea are beneficiile ei atâta vreme cât este bine porţionată. Alege-le pe cele semidegresate (1-2% grăsime), de vacă sau de capră.

NU iaurtului cu fructe!

Cumpără întotdeauna iaurturi natur. Cele cu diverse arome sau chiar cu bucăţele de fructe sunt în mod frecvent pline de zahăr, coloranţi şi aditivi dăunători, iar conţinutul de fructe este sub 3% de cele mai multe ori. Dacă alegi sortimentele natur, scade riscul să conţină ingrediente-surpriză şi le poţi „îmbunătăţi“ după bunul plac, astfel încât să fie de-a dreptul delicioase.

Cum elimină extrakilogramele

Consumat dimineaţa, pe stomacul gol, iaurtul stimulează tranzitul intestinal şi elimină balonarea sau constipaţia, dacă suferi de această problemă. O digestie bună înseamnă mai puţine toxine şi o talie subţire. Îl poţi consuma ca gustare, iar seara, alături de alte ingrediente, poate fi o cină uşoară. 

3 combinaţii uşoare

La micul dejun sau la cină, dar şi pe post de gustare sau desert, iaurtul e o alegere de nota zece. Iată cu ce să-l combini în doi timpi şi trei mişcări:
Iaurt cu miere – la un păhărel de iaurt, adaugă o linguriţă cu miere şi amestecă bine. Nu îţi aduce mai mult de 200 de calorii, dar ai parte de un dulce sănătos.
Iaurt cu fructe – cel din comerţ nu-i indicat, dar ce prepari singură acasă e natural şi sănătos. Amestecă iaurtul cu o banană pasată sau cu bucăţi de ananas, caisă, piersică. La fel de bine poţi folosi 1-2 linguriţe cu stafide sau coacăze uscate.
Iaurt cu cereale – cerealele integrale în combinaţie cu iaurtul îţi oferă o masă săţioasă şi plină de fibre.

 




Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus