Esti aici
Femeia.ro > Featured Homepage > 12 metode prin care să îți îmbunătățești imunitatea

12 metode prin care să îți îmbunătățești imunitatea

imunitate

În plină pandemie, când cazurile de infectare cresc de la o zi la alta, și când sezonul de gripă și răceală bate la ușă, avem nevoie de o imunitate puternică.

Chiar dacă frigul nu este o cauză a răcelii, totuși în perioada rece virusurile sunt în elementul lor. Imunitatea puternică e bună tot timpul anului, dar mai ales în perioada rece, iar câteva sfaturi pentru a da o mână de ajutor organismului vor fi bine-venite.

Crește forța vaccinului

Înainte să faci vaccinul antigripal, ia 400 U.I. de vitamina E și fă tot posibilul să dormi bine peste noapte. Somnul și vitamina E ajută la creșterea efectelor vaccinării!

Urmărește un film de groază

Frica, în doze reduse, se pare că este bună pentru sănătate. Când cercetătorii au luat probe de sânge de la oameni care urmăreau un film de groază, au  descoperit că nivelul globulelor albe din sânge care atacă germenii a crescut.

Citește și: Somnul bun crește imunitatea

Apa rece face minuni

Când cercetătorii din Olanda le-au cerut oamenilor să facă dușuri reci timp de 30 de zile, frecvența îmbolnăvirilor a scăzut cu 29%. „Frigul, pe termen scurt, crește nivelul globulelor albe din sânge, soldații sistemului imunitar”, explică Laura Hof, de la Metoda Wim Hof, un program care promovează expunerea zilnică la frig. Însă pentru a avea o imunitate bună nu trebuie să te speli doar cu apă rece, ci să-ți termini dușul cu 15 secunde de apă rece, de la gât în jos. Atât!

Sexul stimulează imunitatea

… și ajută organismul să lupte mai bine împotriva gripelor și răcelii. În timpul sexului, nivelul de imunoglobulină A crește cu 30%, acea proteină din sânge care luptă împotriva virusurilor.

Mestecă bine mâncarea

Digestia începe din cavitatatea bucală, iar mestecatul ajută corpul să digere mai ușor substanțele nutritive din alimente, dar ce nu se știe este că în timpul mestecatului se eliberează celulele imune „TH17” în gură. Acestea acționează ca unul dintre primele mijloace de apărare ale corpului împotriva infecțiilor, protejând contra agenților patogeni nocivi.

Comunicarea are legătură cu sistemul imunitar

Este posibil să nu te poți vedea cu prietenii atât de des pe cât ți-ai dori, dar nu renunța complet la contactul cu ei, pentru că genele care controlează partea sistemului imunitar ce luptă împotriva virusurilor nu funcționează la fel de eficient dacă te simți singură, spun oamenii de știință din SUA. Zoom-ul și telefoanele ne pot ține mereu împreună, indiferent de distanță.

Păstrează liniștea

Evitarea infecției poate fi făcută și prin menținerea unei stări de calm a minții. A dormi bine, a face exerciții și a medita sunt activități care te vor ajuta să-ți păstrezi mintea într-o stare de echilibru, indiferent de provocări, iar organismul va avea un pH mai alcalin, mediu în care virusurile și bacteriile nu se simt deloc bine. Și nu uita că ești mai eficientă și mai creativă când ești liniștită.

Pune în farfurie alimente albe

Alimentele naturale, neprelucrate, de culoare albă au multe beneficii. Ciupercile, în special, s-a dovedit că sprijină imunitatea în mai multe stadii ale bolilor, atacând virusurile. Adaugă ciuperci crude, bine spălate, în salate!

Bea ceai din lemn dulce

Lemnul dulce are un ingredient ce susține sistemul imunitar. El blochează un receptor din căile respiratorii pe care unele virusuri (studii recente au arătat că e vorba inclusiv de COVID-19), îl folosesc pentru a intra în celule. Un ceai din lemn dulce pe zi poate să țină la distanță aceste virusuri, însă nu este recomandat dacă ai tensiune arterială crescută, ești însărcinată sau alăptezi!

Evită excesul de sare

Prea multă sare crește tensiunea, dar un nou studiu făcut în Germania spune că excesul de sare slăbește sistemul imunitar, respectiv reduce capacitatea granulocitelor de a distruge bacteriile și virusurile. E bine să te încadrezi în limita recomandată de 5 g de sare pe zi, aproximativ o linguriță.

Bazează-te pe ajutorul vitaminei D

Mulți oameni suferă de deficit de vitamina D, însă ea nu ajută doar la întărirea oaselor, ci și la susținerea imunității. Un supliment de vitamina D poate fi util, însă avem nevoie și de 10 minute de expunere la soare în fiecare zi. Lumina soarelui duce la sinteza de vitamina D în organism și declanșează și o reacție chimică în celulele T protectoare, cărora le stimuleză acțiunea.

Produsele stupului, tratament pentru COVID-19

Au fost făcute câteva teste, chiar la noi în țară, pentru efectele pe care le au produsele din stup – tinctura de propolis și mierea – în tratarea acestui nou virus și rezultatate sunt uimitoare. Un tratament cu extract de propolis a reușit să negativeze rezultatele testului COVID-19 în câteva zile. Testarea continuă, însă noi putem lua preventiv Propolis mielat 3 ml/zi, dimineața.

 

 

 

Text: Luminița Tăbăran

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns