Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Invinge atacul de panica!

Invinge atacul de panica!

Cercetarile releva faptul ca la originea atacului de panica sta stresul. Moartea cuiva drag, o ruptura in viata sentimentala, dezamagiri puternice, pierderea locului de munca sau vreun accident de orice fel pot constitui primul pas catre declansarea unui atac de panica. Din nefericire, intre momentul cauzator si primele simptome ale afectiunii pot trece mai multe luni. Tocmai de aceea, multi dintre pacientii care sufera de atacuri de panica il confunda cu infarctul si ajung la spital cu simptome pe care le cred a fi produse de criza cardiaca.

Iata cele mai importante simptome ale atacului de panica:

  • Transpiratie
  • Tremuraturi ale mainilor si picioarelor
  • Palpitatii si ritm cardiac foarte alert
  • Senzatie de sufocare
  • Durere toracica
  • Teama de moarte
  • Frisoane, greata si ameteala
  • Tiuituri puternice in urechi

 

Mergi la medic daca…

… prezinti cel putin 4 simptome din lista de mai sus, in timpul aceleiasi crize. Medicul este cel care poate face diferenta intre o afectiune endocrina, astm sau infarct miocardic si un atac de panica.

Tratamentul nu este neaparat medicamentos. Psihoterapia, descoperirea si rezolvarea cauzei de natura emotionala care sta la baza declansarii acestor crize, dar si invatarea unor tehnici de relaxare si stapanire a fricii iti vor imbunatatii starea si vor grabi vindecarea.

Exercitii de respiratie

In timpul unui atac de panica, cel mai important este sa-ti reglezi ritmul respiratiei. Incearca sa te relaxezi si sa pui in practica urmatoarele recomandari:

  • Relaxeaza-ti umerii.
  • Incordeaza si relaxeaza regulat principalii muschi – ai spatelui, ai abdomenului sau cei de pe picioare.
  • Incordeaza-ti piciorul stang tragand aer in piept si tinandu-ti respiratia. In vreme ce relaxezi muschiul, expira usor si repeta operatiunea cu piciorul drept.
  • Inspira adanc si incet, apoi expira usor pe gura. In acest timp, tine mainile pe abdomen, pentru a simti mai bine ritmul respiratiei care trebuie sa fie incet si calm.

O varianta mai la indemna e sa inspiri si sa expiri intr-o punga.

Articol preluat din revista  

 


Lasă un răspuns

Sus