Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Jurnal de dieta

Jurnal de dieta

A ţine un jurnal cu ceea ce mănânci nu este totuna cu o lista de cumpărături. Trebuie să dovedeşti corectitudine şi să scrii exact ceea ce consumi şi asta în fiecare zi. Jurnalul de dietă este cea mai bună cale prin care poţi realiza autocontrolul asupra alimentaţiei tale şi una din regulie de bază care susţin o dietă.

Un jurnal de dietă te poate ajută să respecţi, chiar şi după o cură de slăbire, regulile unei vieţi sănătoase.  
 

Jurnalul de dietă este ideal în cursul curelor de slăbire, pentru că este dovadă concretă a efortului pe care îl faci. Faptul că notezi, cu detalii, ceea ce mănânci, este cea mai bună formă de autocontrol.

Un jurnal de dietă trebuie să fie foarte exact. Fii foarte precisă şi notează exact cât mănânci şi când ai mâncat. A scrie ceea ce mănânci este util chiar dacă nu urmăreşti neapărat să slăbeşti.
 
Foloseşte tehnică, pentru că un jurnalul poate fi ţinut şi cu ajutorul telefonului mobil. Fă poze la ceea ce mănânci. Controlul este chiar mai eficient pentru că vezi exact ce şi cât ai mâncat. Imaginea te ajută să îţi aminteşti mărimea porţiilor şi detalii referitoare la sosurile şi garniturile care, de regulă, sunt considerate "detalii", deşi unele dintre acestea sunt foarte bogate în calorii.
 
Dovedeşte corectitudine şi notează inclusiv bomboanele şi bucăţele mici de ciocolată. Nimic din ceea ce mănânci nu este neimportant.

Dimineaţă, la micul dejun, trece în revistă ceea ce ai mâncat în ziua precedentă. O să îţi dai seamă dintr-o privire dacă ziua a fost una decentă din punct de vedere al caloriilor sau dacă ai depsit limită celor 2.000 de calorii, valoare considerată optimă pentru o femeie adultă cu o greutate normală şi cu activitate fizică medie.
 
Notează câtă apa bei. Hidratarea este fundamentală pentru o viaţă sănătoasă. S-ar putea să constanţi că bei mult prea puţină apa şi trebuie să iei măsuri.

Este bine să notezi în jurnal de dietă şi momentele din zi în care simţi nevoia de ceva dulce sau de ceva sărat. Aceste dorinţe, mai ales dacă se repetă constant mai multe zile la rând, sunt un semn care arată anumite dezechilibre netabolice şi dacă le conştientizezi le poţi corectă uşor. Poftă de zahăr este un indiciu că eşti obosită sau că micul dejun a fost insuficient. Poftă pentru ceva sărat indică că eşti deshidratată.
 
Senzaţia de foame este apreciată pe o scară de la unu la cinci. Conform Asociaţiei Americane a Nutriţiei sănătoase, cinci este echivalentul pentru un stomac plin, iar unu pentru "foame de lup". Ideal este să nu ajungi niciodată în situaţia unu sau cinci. Mănâncă atunci când simţi că foamea este la nivelul doi şi nu depăşi niciodată nivelul trei-patru al saţietăţii. Notează în juranul de dietă cât de intensă este senzaţia de foame.


Lasă un răspuns

Sus