Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Kiwi combate oboseala. Ce beneficii puțin știute are

Kiwi combate oboseala. Ce beneficii puțin știute are

Kiwi este unul din cele mai complete și complexe fructe. Este și foarte gustos. În plus, este dovedit că persoanele care consumă în fiecare zi două fructe de kiwi s-au simțit în mod semnificativ mai puțin obosite și mult mai în formă, din punct de vedere psihic decât cei care nu au mâncat.

Kiwi, fructul ideal este originar din China, dar în prezent se cultivă pe arii întinse în toată lumea din America, până în Nouă Zeelandă. Kiwi este o sursă excepțională de minerale și fibre. Este dulce, astfel că satisface nevoie de dulce inclusiv în cursul dietelor, dar fără riscul că planul caloriilor zilnice să fie dat peste cap. În ciuda gustului dulce foarte pronunțat, kiwi are doar 47 de calorii în 100 de grame ceea ce este foarte puțin, mai ales dacă raportăm la beneficiile pe care le aduce.

Kiwi este o prețioasă sursă de vitamine A, B, C și E. Această îl face ideal la micul dejun, mai ales că asigura și un suport energetic foarte sănătos pentru activitățile din prima parte a zilei. De notat este faptul că kiwi conține mai multe vitamina C decât citricele, plus o doză masivă de zinc, combinație perfectă pentru susținerea imunității.

Iată principalele beneficii

Combinația de vitamine și minerale – și în mod special magneziu foarte ușor asimilabil, care există în fructele de kiwi au un efect special asupra organismului care se manifestă prin susținerea tonusului psihic și implicit prin combaterea și ameliorarea simptomatologiei în depresie.

♥ Este dovedit că fructul conține enzime care au capacitatea de a elimina toxinele din colon, prevenind astfel apariția cancerului.

♥ Copiii care suferă de astm au rezultate excelente în scăderea semnelor bolii atunci când consumă în mod regulat kiwi.

Cum alegi fructul de kiwi perfect

Strânge-l ușor între degetul mare și cel arătător și dacă fructul este puțin moale, atunci este copt și se află la maturitate. Dacă este tare, înseamnă că nu este copt, iar dacă este prea moale, atunci este trecut.

Cel mai bine este să-l cumperi necopt, că să-l poți consumă în momentul optim. Îl poți coace acasă la temperatura camerei 2-4 zile. Este important să stea într-un loc ferit de lumina sau de surse de căldură. Dacă vrei să grăbești coacerea pune fructul de kiwi într-o pungă de hârtie, tot la temperatura camerei, alături de o banană, o pară sau de un măr.

Un sfat: cumpără kiwi din recolte eco și mănâncă-l cu tot cu coajă, după ce îl speli foarte bine.

Află patru beneficii puțin știute pe care fructul le aduce.

1. Ten mai frumos – Colagenul, arma cheie împotriva ridurilor, este dependent de vitamina C. Fără aceasta, corpul n-ar putea produce această proteină. Vitamina C reduce ridurile şi ajută pielea să fie mai fermă, prevenind apariţia problemelor cauzate de soare, poluare şi fum.

2. Somn mai uşor – Conform unui studiu cu privire la efectele consumului de kiwi asupra calităţii somnului, s-a constatat faptul că fructul poate îmbunătăţi durata şi eficienţa acestuia, fiind ideal pentru adulţii care au tulburări de somn.

3. Inimă mai sănătoasă – Fibrele şi potasiul din acest fruct sprijină sănătatea inimii. O cantitate mare de potasiu şi un aport scăzut de sodiu previn riscul apariţiei bolilor cardiovasculare.

4. Presiune arterială mai scăzută – Datorită conţinutului ridicat de potasiu, poate ajuta la anularea efectelor de sodiu din organism. Este posibil ca un aport de potasiu mic să fie un factor de risc la fel de important ca un aport ridicat de sodiu, cauzând creşterea tensiunii arteriale.

5. Prevenirea constipaţiei – Numeroase studii au relevat faptul că fructul poate avea un efect laxativ, putând fi utilizat ca supliment alimentar.

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Lasă un răspuns