Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Lectia de Pilates

Lectia de Pilates

Conștientă că la serviciu stau mult pe scaun, în fața unui computer, mi-am făcut un abonament la sală pentru câteva luni. Am încercat diverse forme de mișcare, în funcție de timpul liber la dispoziție, și așa am cunoscut-o pe Marga.

Chiar dacă a fost pentru o scurtă perioadă, îmi amintesc perfect starea de bine pe care o simțeam în timpul cursului, dar și multe ore după aceea. Era ca o forță interioară descătușată, care făcea uitate stresul acumulat peste zi și orice supărare. Cum nimic nu este întâmplător, de curând, am reîntâlnit-o pe instructoarea mea de pilates, imediat după ce am luat hotărârea de a reveni la bunul obicei de a face mișcare. Iar cum la orele ei te determină să uiți de toate și să te reîncarci, sper ca, după ce veți citi interviul ce urmează, să vă luați inima în dinți și să începeți să faceți mișcare. Indiferent de vârstă!

Cine este Marga Bălan?

Sunt antrenor de pilates. Fondatoarea Şcolii de Pilates Marga Bălan şi lector la Federaţia Română Sportul pentru Toţi. Susţin prezenţa activă în actul mişcării, echilibrul şi controlul. Cred că acestea sunt energiile de care avem nevoie pentru a ajunge la conştientizare, primul pas spre obţinerea rezultatelor şi a performanţei. Plătesc facturi, fac cumpărături şi îmi cresc copilul. Sunt parte din univers, după cum vezi.

Citește și: Exercitiile Pilates, ideale pentru arderea grasimilor

Ce este, în esenţă, pilates?

Este un sistem de mişcare care lucrează cu propria greutate. Prin exerciţiile de pilates, corpul devine armonios prin definirea musculaturii. Corpul se modelează din interior către exterior şi învăţăm în acelaşi timp să ne mişcăm corect. A fost dezvoltat de către
Joseph Pilates în scopul întăririi musculaturii, creşterii flexibilităţii şi îmbunătățirii stării de sănătate fizică.

Ce înseamnă Pilates 360?

Cumva, orice am face, ne lovim de lipsa timpului şi de conectarea cu sinele. Prin Pilates 360, încerc să atenuez această incapacitate a omului foarte ocupat – conştientizarea de sine. În sute de ore de antrenament ca antrenor de pilates, mi-au trecut prin mână sute de oameni, fiecare cu povestea sa, cu nemulţumirile sau, din contră, cu fericirile lui. Majoritatea, dincolo de un corp tonificat sau de kilograme mai puţine, caută fericirea şi armonia. Iar în cele mai multe cazuri, pe lângă exerciţiile fizice de control din pilatesul clasic,
antrenamentele integrează exerciţii de conştientizare prin respiraţie, echilibru, centrare pe corp şi, după caz, recomandări nutritive.

I-am spus Pilates 360 pentru că te poartă prin toate zonele personale de echilibrare şi te forţează să fii prezent în mişcare, conştient
de corpul tău când lucrezi.

Programul l-am adaptat atât pentru amatori, cât şi pentru profesionişti. În cadrul școlii, unde formăm instructori autorizaţi, conceptul Pilates 360 e îmbogăţit prin cunoştinţele de anatomie, nutriţie, psihologia sportivului, iar pilatesul clasic este adaptat la nevoile omului modern – conştientizarea de sine şi prezenţa, implicarea în mişcare.

Citește și: Pilates te face frumoasa

Cine poate practica pilates?

Oricine doreşte să se reconecteze cu corpul său şi în acelaşi timp cu mintea şi sufletul. Nu există o regulă. Important este să ai voinţă și să perseverezi. Restul vine de la sine.

Poţi slăbi practicând pilates?

Prin pilates, pierzi centimetri, nu neapărat kilograme. Desigur, poţi slăbi cu ajutorul exerciţiilor. Este important să surprinzi corpul, să-i oferi programe combinate în care să integrezi exerciţii de intensitate crescută în unele mai lente din pilates. Cel mai important este că acest sport întăreşte organismul, îmbunătățește echilibrul, creşte puterea de coordonare a mişcărilor şi reduce stresul.

Atunci când eşti la birou şi te simţi blocat fizic şi psihic, te ajută 2-3 exerciţii de pilates? Care sunt acestea?

Pilates te ajută în orice moment al zilei şi în special la birou. Un exerciţiu foarte bun care poate fi făcut cu uşurinţă este pentru partea lombară.

Poziţie iniţială: stai cu spatele la perete și genunchii uşor îndoiţi.

Tehnică: se apucă cele două creste iliace şi se încearcă poziţionarea bazinului, împingându-l caudal, cât mai departe de coloana vertebrală, astfel încât sacrumul să fie în contact cu peretele.

De ce-i bine să laşi sportul să intre în viaţa ta? Dacă toată viaţa ai fugit de mișcare, te poţi apuca de sport la 40 de ani?

Sportul este elementul esențial din viaţa fiecărui om. Prin intermediul mișcării, ne redescoperim. În primul rând, se eliberează hormonii fericirii, iar viaţa devine armonioasă, pentru că de fapt te reconectezi cu tine. Te poţi apuca de sport la orice vârstă şi în orice moment din viaţa ta. Trebuie doar să vrei.

Contează locul de antrenament sau muzica? Dar antrenorul?

Toate au rolul lor. După părerea mea, antrenorul este cel mai important, pentru că el te ajută cel mai mult. Toţi ne dorim să fim frumoşi şi sănătoşi, dar e bine să facem ceva în acest sens. Important este să-ţi iei inima în dinţi și să începi. Restul se va aşeza.

Citește și: Ora de pilates

Care este mottoul ce te conduce în viaţă?

Înalţi, frumoşi, plini de iubire! Acesta este mottoul pe care îl repet în gând în fiecare zi şi care mă determină să realizez lucruri minunate. Postura în sport, ca de altfel în viaţă, e vitală. Corect, o persoană, în poziţie verticală, ţine spatele drept, pieptul deschis, bărbia paralelă cu solul, pregătită de acţiune, dar şi relaxată. Înalţi, frumoşi, plini de iubire sugerează postura ideală pe care e bine s-o avem în viaţă, cea de învingător. Înalţi înseamnă aspiraţia spre ideal, frumoşi reprezintă grija pentru noi, iubirea este grija pentru ceilalţi.

Articol preluat din ediția de iunie 2015 a revistei Femeia.

Autor: Mariana Fătulescu

Foto: arhiva personală


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus