Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Legume portocalii

Legume portocalii

Daca este toamna, atunci piata este plina de legume portocalii de care trebuie sa profiti. Toate aceste legume portocalii sunt foarte bogate in fibre si vitaminele A si C, dar sunt sarace in calorii si gustoase.

Principalele legume portocalii sunt cartofii dulci si dovleacul.

O portie de 150 de grame de cartofi dulci la cuptor, inseamna circa 180 de calorii. Aceeasi canitate de dovleac copt, simplu cu putin ulei si condimente inseamna putin peste 80 de calorii. Acesta contine, de asemenea, mai putin zahar si mai putini carbohidrati decat cartofi dulci, si este o sursa mai buna de vitamina B6, potasiu, acid folic si calciu.

Nici catofii dulci nu sunt mai prejos, avand cateva beneficii nutritionale exceptionale. O portie de cartofi dulci contine aproximativ sapte grame de fibre dietetice (in dovleac sunt doar doua grame), si dublul cantitatilor de vitamina A si C, comparativ cu dovleacul.

De cele mai multe ori diferenta in ceea ce priveste profitul pe care il are organismul, consumand aceste doua legume portocalii, il face felul in care le pregatesti. Modul de preparare este cel care poate tine sub control numarul de calorii si protejeaza nutrientii din legume. Daca faci piure de dovleac pe care il indopi cu unt si zahar, nu-ti faci nici un serviciu. Cel mai bine il coci cu putin ulei si rozmarin.

Cartofii dulci sunt excelenti copti, sau sub forma de piure. Adauga in piure, ulei de porumb sau de floarea soarelui si o mana de seminte de floarea soarelui coapte in cuptor. Pune putina sare si mult piper. Poti adauga si nucsoara macinata. Rezultatul este incantator si foarte sanatos.

  • 4 dulceturi din legume

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus