Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Legume verzi

Legume verzi

Pentru sanatatea ta trebuie sa mananci legume verzi. Este ideal daca poti consuma o portie de legume verzi in fiecare zi, asta in conditiile in care beneficiile pentru sanatate ale acestora sunt imense.

Este dovedit ca cei care consuma legume verzi in mod constant, ceea ce inseamna intre 5 si 10 portii pe saptamana, reduc la minimum riscul de a face diabet de tip II, au o imunitate generala mult ridicata, care ii protejeaza atat in cazul infectiilor virale, cat si in cazul afectiunilor grave si foarte grave.

Iata care sunt cele mai bune legume verzi si ce beneficii iti aduc:

1. Spanac

Spanacul este una dintre cele mai ieftine legume cu frunze verzi. Singura conditie fata de care trebuie avut grija este sa consumi spanac produs cat mai natural cu putinta, pentru ca aceasta acumuleaza chimicalele folosite in agricultura intensiva, in frunze. Spanacul este efectiv plin de vitamina A si C, fier, potasiu si proteine vegetale de cea mai buna calitate​​. Spanacul are capacitatea de a reduce tensiunea in mod natural, amelioreaza si previne astmul, sustine sanatatea si frumusetea pielii prin tonifierea tesutului de colagen, previne si amelioreaza afectiunile articulare si osoase specifice procesului natural de imbaranire si este unul din cele mai bune alimente pentru copii. Este ideal daca este consumat crud, dar este binevenit si preparat, fiert in aburi.

2. Broccoli

Broccoli este o leguma din familia crucifere, cu foarte putine calorii si foarte bogata in vitamina A si C, precum si acid folic, potasiu si fibre. Aceasta scade tensiunea arteriala pe care are capacitatea de a o mentine la valori normale si de lupta impotriva cancerului de colon. Broccoli trebuie ferit cat mai putin si consumat mereu cu ulei vegetal si suc de lamaie pentru a potenta absorbtia nutrientilor.

3. Varza

Varza este o alta leguma magica din seria de legume verzi. Varza este benefica atat cea alba, cat si cea rosie, beneficiile acestora fiind parctic identice. In esenta varza este o leguma verde prin continutul natural de clorofila, care are capacitatea de a stimula procesele naturale de regenerare a uzurii naturale din organism si, astfel, avand capacitatea de a combate imbatranirea. Varza poate fi consumata cu maxime beneficii, cruda, murata sau fiarta. Este un adevarat medicament pentru intestine si are reale proprietati anti-cancer.

4. Fasolea verde

Spre deosebire de fasolea boabe, care este forma matura a acestei legume, fasolea verde este recoltata imatura, iar pentru aceasta, calitatile sale nutritionale sunt cu totul si cu totul exceptionale. Ce contine fasolea verde? In 125 de grame de fasole verde sunt 40 de calorii. Aceeasi cantitate asigura aportul a 25% din necesarul zilnic de vitamina K, 20% din necesarul de vitamina C si B. Fasolea verde este o sursa excelenta de omega 3, porta luata ca martor continand 10% din doza zilnica. Fasolea verde mai contine: fier, potasiu, magneziu, fosfor, calciu, mangan si cupru, plus 20% din necesarul zilnic de fibre. Este remarcabila cantitatea de de proteina vegetala care se afla in fasole, circa 3 grame in 125 de grame de fasole verde.

Afla totul despre dieta cu legume
 


Lasă un răspuns

Sus