Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Mananca dupa ceas

Mananca dupa ceas

Preocuparea omului pentru mancare a depasit deja stadiul dilemei „traiesti ca sa mananci sau mananci ca sa traiesti“; acum, totul se rezuma la preocuparea pentru valorile nutritive si calorice ale alimentelor in lupta grea contra kilogramelor in plus si a problemelor de sanatate provocate de regimul alimentar in general. Iar calculele pe care ni le facem se refera la ce, cat si cum mancam.

Dar specialistii in nutritie ne mai ofera un atu in aceasta confruntare: momentele pe care ni le alegem pentru masa de-a lungul zilei conteaza enorm pentru arderea grasimilor si prelungirea senzatiei de satietate. Iata ce program de masa ar trebui sa ai pentru un metabolism de vis:

Micul dejun, in prima ora dupa trezire

Cand sari peste micul dejun, pierzi niste beneficii pe care aceasta masa le aduce metabolismului. In plus, studiile au aratat ca persoanele care au acest obicei prost sunt mai „atacate“ de hormonul stresului.

In general, neglijarea micului dejun duce la un program haotic de masa, iar cei care procedeaza astfel sunt, in marea lor majoritate, supraponderali. Inca o recomandare in ce priveste prima masa a zilei: bazeaza-te pe proteine (oua, shake-uri de proteine), in loc de clasicii carbohidrati.

  • Citeste si: Alimentul potrivit la momentul potrivit

Propune-ti sa iei masa la intervale de 3-4 ore

Nutritionistii recomanda trei mese principale si doua gustari pe zi. Da, pare o cantitate impresionanta de alimente de consumat in 24 de ore si culmea este ca, intr-adevar, te ajuta sa slabesti daca stii cum s-o imparti.

Este vorba exact despre acest interval de 3-4 ore pe care trebuie sa-l lasi intre mese. Prin urmare, fara ciuguleli de-a lungul zilei si, mai ales, seara in fata televizorului. Acest program previne depunerea grasimilor prin mentinerea insulinei la cote normale.

Cina, cu trei ore inainte de culcare

Orice ai consuma, temperatura corpului creste, la fel glicemia si nivelul de insulina din organism, ceea ce disturba secretia de melatonina (hormonul somnului). Iar oboseala de a doua zi trage dupa sine o foame nebuna.

Pentru cina, se recomanda tot proteine (salata cu pui la gratar, salata de creveti) si cat mai putini carbohidrati si grasimi.

Mananca in primele 45 de minute dupa sport

Acum, ai liber la carbohidrati cat cuprinde… stomacul, in detrimentul grasimilor si proteinelor. Asa iti incarci bateriile consumate prin sport. Si nu face miscare pe stomacul gol! Ia o gustare la fel de bogata in carbohidrati (un baton energizant si un pahar mare cu suc de fructe) cu cel putin o ora inainte sa te apuci de treaba.

 


Lasă un răspuns

Sus