Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Mancati unt!

Mancati unt!

Alimente grase sunt bune. Ultimul numar al revistei Time are pe coperta un indemn considerat nociv pana acum: mancati unt!

Un intreg studiu dovedeste ca realitatea, in care am crezut pana acum, este partial gresita si ca unele din alimentele grase sunt sanatoase.

Mancati unt! Nu face rau sanatatii! Marii inamicii ai sanatatii sunt carbohidratii prelucrati, zaharul si combinatia intre acestia, nu grasimile saturate si in nici un caz untul.

Carbohidratii prelucrati si zaharul sunt nutrientii care duc la diabet, obezitate si alte boli legate de greutate.

Cercetarea publicata de revista citata nu se concentreaza in mod specific pe unt, dar sugereaza ca oamenii ar trebui sa reconsidere rolul pe care il au grasimile saturate in alimentatie si rolul lor benefic. Un studiu recent de la Universitatea din Cambridge, din Marea Britanie a vrut sa vada daca exista cu adevarat o legatura intre asa numitele grasimi „rele” (unt si carne de porc) si bolile de inima.

Concluziile sunt clare: nu exista nici o legatura care sa probeze ca untul si alte grasimi animale sunt legate de bolile cardiovasculare, dupa cum nu exista certitudini din care sa rezulte ca grasimile poli-nesaturate, sau acizi grasi buni, cum sunt cei din somon, nuci si uleiuri considerate sanatoase, reduc riscul bolilor cardio-vasculare.

O parte din confuzie vine de la razboiul impotriva grasimilor trans, gasite in exces in produsele de patiserie si deserturi. Stiinta a demonstrat ca acizii grasi trans sunt daunatori si cresc riscul de boli de inima, deoarece ridica nivelul colesterolului de tip LDL, adica cel „rau” si scad nivelul de colesterol „bun” (HDL).

Dar aceasta nu este tot. Glucide rafinate, adica covrigi, painea alba, cerealele rafinate, dulciurile si zaharul in general sunt factorii care duc la cresterea nivelului de LDL.

Noua regula este: mancati unt, dar nu pe paine cu pus peste legume fierte! Aceasta pare sa fie noua religie in materie de nutritie sanatoasa. Pe de alta parte secretul sta in cantitate. Consumul moderat este cea mai buna cale.

Concluzia centrala a studiului este insa clara: razboiul impotriva untului trebuie sa inceteze. Inamicul public numarul 1 este zaharul!

Mancati unt si treceti pe dieta fara zahar!

 

Comments

comments

Lasă un răspuns