Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Antidoturi pentru vicii comune

Antidoturi pentru vicii comune

Nu există om fără vicii şi asta pentru că tentaţiile depăşesc nivelul maxim al voinţei noastre. Partea rea este că cedăm prea des și avem vicii prea multe, partea bună este că există antidouri pentru vicii comune. Respectate şi aplicate aceste reguli și antidoturi vor atenua o parte din efectele nocive ale viciilor. Am spus, O PARTE! Renunțarea la vicii este cea mai bună soluție!

Nu mănânci legumele verzi. Ştii foarte bine că legumele verzi reprezintă sursă de vitamine şi minerale, că previn cancerul şi conţin antioxidanţi. Şi dacă cu toate acestea spanacul, broccoli şi pătrunjelul nu fac parte din lista ta de prieteni, apelează la pilule. Experţii spun că, în acest caz, ar fi bine să optezi pentru multivitamine care să conţină neapărat vitamină A (700 micrograme pe zi), vitamină B6 (cel puţin 1,3 miligrame pe zi) şi B12 (micrograme pe zi).

Surse bune de zahar

Nu îţi plac legumele. Evident că asta nu-i deloc bine, mai ales că legumele sunt principala sursă de minerale şi vitamine. Soluţia este să aduci vitamine, fibre şi minerale din suplimente nutritive. Oricum suplimentele nutritive sunt doar o soluţie de compromis şi nu le poţi înlocui la nesfârşit, aşa că este este bine să te împrieteneşti cu câteva dintre cele mai sănătoase legume.

Nu faci mişcare. Este bine să ştii că mişcarea tonifica trupul şi mintea. Mişcarea previne osteoporoză. Dacă nu faci deloc mişcare ai nevoie de suplimente de calciu, vitamină D şi K şi vitamine E, pe care trebuie să le iei dintr-o alimentaţie foarte echilibrată.

Greseli care ne afecteaza sanatatea

Nu consumi lactate. Brânză, laptele, iaurtul sunt principalele surse de calciu. Dacă nu le consumi în mod regulat, ar fi bine să iei suplimente de calciu. Ai nevoie de 1000-1200 miligrame de calciu pe zi. Alternativele la îndemnă sunt sucul de portocale sau cel puţin trei portocale întregi pe zi. Ţine cont de faptul că produsele lactate conţin şi vitamină B2, pe care o poţi aduce în organism din carne slabă, ouă sau migdale.

Consumi alcool? La mai mult de 30 mililitri de alcool pur pe zi ai un risc crescut de afecţiuni cardiace. În compensaţie îţi poţi proteja inimă cu acid folic, vitamină B6, B12, vitamină C şi vitamină E. Cel mai bine din alimente sănătoase (fructe şi legume).

5 pasi pentru reincarcarea bateriilor

Consumi băuturi carbogazoase şi prea multă cafea? Antidotul stă în suplimentarea consumului de apă minerală plată care previne deshidratarea şi creşterea consumului de fructe. Oricum băuturile carbogazoase sunt extrem de nocive atât prin cantitatea mare de zahăr pe care o conţin, cât şi prin aditivi toxici din sucuri.

Fumezi? Cel mai bine este să renunţi, dar până reuşeşti, adaugă în dietă ta suplimente mari de vitamină C. Vitamina C este capabilă să compenseze o mare parte din relele pe care le face tutunul. Vitamina C nu este un antidot complet pentru fumători, iar aportul crescut de vitamină C, în fiecare zi, poate reduce o parte din riscurile la care te supui fumând, cel mai rău dintre vicii.  (Otilia Ignat)

Sursa foto: Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus