Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Combate cu alimente riscul maladiei Alzheimer

Combate cu alimente riscul maladiei Alzheimer

Legumele cu frunze verzi, vinul, nucile, peştele şi uleiul de măsline se numără printre alimentele care înjumătăţesc riscul de instalare a maladiei Alzheimer, încetinind procesul de degenerare a creierului.

Cercetătorii au realizat o listă cu alimentele care au ca efect reducerea substanțială a riscului  de instalare a maladiei Alzheimer.

Combinând în proporțiile ideale alimentele care au acest atuu, s-a pus la punct o dietă care susține  sănătatea creierului și care poate scădea cu peste 50% riscul de a dezvolta maladia Alzheimer. Dieta este cu atât mai utilă persoanelor care au în familie rude de gradul I care au făcut Alzheimer, dar și celor care se încadrează, în urma unor teste, în grupele de risc. Specialiştii spun că această dietă are efecte benefice chiar şi în cazul în care nu este urmată cu meticulozitate.

Dieta include trei porţii de cereale integrale consumate zilnic, alături de o salată şi o porţie de legume, ulei de măsline şi un pahar cu vin.

Potrivit noului studiu, realizat de cercetătorii de la Rush University Medical Centre din Chicago, persoanele care au urmat strict această dietă au prezentat cu 53% mai puţine riscuri de a dezvolta maladia Alzheimer, iar cei care nu au respectat-o în totalitate au prezentat cu 35% mai puţine riscuri de a se îmbolnăvi.

Lista celor zece alimente care protejează creierul sunt: legume cu frunze verzi, alte legume, nuci, fructe de pădure, leguminoase (fasole, năut etc.), cereale integrale, peşte, pui, ulei de măsline, vin.

De asemenea, în topul alimentelor care afectează sănătatea creierului sunt: carnea roşie, untul şi margarină, brânză, produse de patiserie şi dulciuri, alimente prăjite şi de tip fast-food.

Gustările ar trebui să se bazeze pe nuci şi seminţe, leguminoasele ar trebui servite o dată la două zile, carnea de pui şi fructele de pădure – de cel puţin două ori pe săptămână, iar peştele – cel puţin o dată pe săptămână.

Untul şi margarina nu ar trebui să depăşească o lingură pe zi, brânza, produsele de patiserie, dulciurile, carnea roşie şi alimentele prăjite/ fast-food – mai puţin de o porție pe săptămână. (Otilia Ignat)

Sursa foto: FreeDigitalPhotos


Lasă un răspuns

Sus