Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Depresia dupa Sarbatori. Ce este si cum o depasesti

Depresia dupa Sarbatori. Ce este si cum o depasesti

Se pare că depresia după Sărbători este inevitabilă, este un fel de rău necesar pe care trebuie să-l înduri, să-l suporţi şi să-l depăşeşti. Depresia după Sărbători este un fenomen pe care îl reclamă peste 60% din oameni, după perioadă specială de Crăciun şi Anul Nou. Se poate spune că depresia după Sărbători este aproape normală, după cum este aproape firesc să nu ai chef de muncă şi să te simţi puţin obosit în primele zile ale lui ianuarie.

Depresia după Sărbători  are câteva simptome tipice: ceva mai multă iritabilitate, câteva kilograme în plus, care nu sunt, în sine, o problemă, dar pe care le simţi din plin mai ales pentru că le-ai acumulat foarte repede, insomnia şi o stare generală lipsită de tonus şi de interes pentru cele din jurul tău. Temperaturile scăzute, lipsă luminii naturale, dar şi lipsă unor provocări, dat fiind faptul că luna ianuarie este una dintre cele mai monotone luni din an accentuează senzaţiile proaste şi fac mai neplăcută depresia după Sărbători.

Dacă eşti printre cei care s-au contaminat şi suferi de depresia după Sărbători iată câteva recomandări care ar trebui să te pună pe picioare foarte repede.

1. Culca-te devreme şi trezeşte-te devreme. Bucură-te de fiecare minut de lumina.
2. Fă mişcare, în aer liber, în fiecare zi. Ieşi afară, în parc şi fă mişcare.
3. Fă-ţi un hobby din a prelucra şi clasifica fotografiile din vacanţă. Rememorarea clipelor plăcute fiind un excelent tonic. Socializează, trimite pozele prietenilor tăi, retrăiţi momentele plăcute pe care le-aţi avut împreună.

4. Fă planuri pentru următoarea vacanţă. Este o cale foarte simplă prin care te vei simţi bine. Planurile de vacanţă înseamnă să cauţi o posibilă destinaţie, să organizezi grupul de prieteni şi să faci un traseu.
5. Respectă o dietă sănătoasă. În rezumat asta înseamnă grăsimi sănătoase, fructe şi legume cât mai multe, cereale şi cel puţin doi litri de apa în fiecare zi, scrie Yahoo Shine.
6. Nu te lasă copleşită de momentele de melancolie. Învaţă că unul din marile secrete ale celor care sunt fericiţi este că trăiesc în prezent, nu au regrete, nu au aşteptări şi ştiu că fiecare clipă este preţioasă şi merită trăită din plin.

7. Fă ordine în casă, găseşte ceva de făcut în curtea casei, în balcon. Organizarea şi planurile de viitor sunt un bun medicament.
8. Citeşte şi caută filme uşoare. este un fel de relaxare activă care te scaote din amorţeala. alege cu atenţie şi cartea şi filmul.
9. O excelenta soluţie este să colorezi. Cauta o carte de colorat cu desene frumoase şi colorează. Este extrem de tonic şi relaxant. Ascultă muzică şi stai în lcoul cel mai puternic luminat din casă, cu perdele trase! Este o adevărată terapie.

10. Depresia după Sărbători este un moment pasager. De cele mai multe ori senzaţiile de disconfort dispar singure în circa o săptămâna, după vacanţă. În cazul în care angoasele perioadei şi senzaţia de tristeţe, specifică depresiei se accentuează, trebuie să ceri sfatul unui medic. Nu uită că circa 40% din europeni duc în spate o stare depresivă.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus