Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > (P) MAGNEZIUL – mineral esențial pentru sănătatea inimii

(P) MAGNEZIUL – mineral esențial pentru sănătatea inimii

Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale din organism, este prezent preponderent în țesutul osos, dar se găsește și în mușchi, inimă și alte organe ale corpului. Deficitul de magneziu poate perturba echilibrul altor minerale din organism, provocând probleme ce reverberează în toate sistemele, inclusiv asupra miocardului.

Importanța magneziului pentru sănătatea inimii

Pe lângă multiplele funcții pe care le are asupra organismului, magneziul are rolul de a activa molecula ATP, cu rol energetic pentru metabolismul și funcțiile celulare. Aceasta este molecula care oferă celulelor din organism energie pentru a-și îndeplini funcțiile. De asemenea, magneziul este implicat în transportul altor electroliți, cum ar fi calciu și potasiu, către celule. Electroliții sunt importanți pentru semnalele nervoase și contracțiile musculare normale ale inimii. Un nivel scăzut de magneziu din sânge este asociat cu tensiunea arterială ridicată, un factor major de risc pentru bolile de inimă.

Cine este expus riscului de deficit de magneziu?

În timp, aportul redus de magneziu sau pierderea excesivă a acestui mineral poate duce la o deficiență. Dar anumite condiții de sănătate scad și nivelul de magneziu: alcoolismul, bolile gastrointestinale și diabetul de tip 2. Utilizarea pe termen lung a anumitor medicamente poate provoca, de asemenea, deficit: acestea includ diuretice, precum și inhibitori ai pompei de protoni (PPI). Cu vârsta, absorbția de magneziu în organism scade, în timp ce excreția minerală în urină crește.

Persoanele diagnosticate cu deficiențe de magneziu pot avea nevoie de un supliment alimentar pentru a evita posibilele efecte negative, cum ar fi spasmele musculare, bătăile neregulate ale inimii și convulsiile.

Zdr_Maximag .indd

Aportul de magneziu

Majoritatea persoanelor nu reușește să furnizeze aportul suficient de magneziu necesar la nivel celular. Sunt două motive principale: cantitatea de magneziu de care are nevoie corpul este mai mare decât credem, iar doar prin alimentație nu reușim să atingem aportul optim de magneziu.

Magneziul se regăsește în alimentele vegetale și animale și în anumite băuturi (apa minerală). Legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul, migdalele, nucile, semințele și cerealele integrale, sunt surse bune de magneziu. În general, alimentele care conțin fibre dietetice furnizează magneziu. Magneziul este, de asemenea, adăugat la unele cereale pentru micul dejun și în alte alimente fortificate. Unele metode de procesare a alimentelor, cum ar fi rafinarea cerealelor în moduri care elimină tărâțele bogate în nutrienți, reduc substanțial conținutul de magneziu.

http://www.maxi-mag.ro/

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus
\n