Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Sari peste micul dejun? O sa te imbolnavesti de inima!

Sari peste micul dejun? O sa te imbolnavesti de inima!

Daca sari peste micul dejun te poti imbolnavi de inima, iar riscurile sunt chiar foarte ridicate. In plus riscul de diabet creste, dupa cum creste si riscul de a avea probleme cu ficatul si de a aduna kilograme in plus.

Plecatul cu burta goala din casa, dimineata, este una din cauzele obezitatii, a depunerilor de grasime in jurul taliei, a unui nivel crescut de colesterol – toate acestea fiind factori de risc care genereaza sau accentueaza bolile de inima si diabetul. Saritul peste micul dejun tine nivelul de insulina din sange la un nivel ridicat ceea ce, pe langa raul pe care il face inimii, anunta iminenta diabetului.

Un studiu publicat de American Journal of Clinical Nutrition arata ca obiceiurile formate in copilarie sunt greu de uitat in viata de adult si ca refuzul de a lua micul dejun ajuge sa fie o regula. Acesta este si motivul printru care cei mici trebuie invatati si indemnati sa nu treaca peste masa de dimineata. Evident si adultii pot fi reeducati sa stea in liniste, dimineata si sa manace ceva, inainte de a se arunca in nebunie unei zile de om modern.

Oamenii de stiinta au confirmat, prin studiile realizate pe grupul de voluntari, ca adolescentii si tinerii care pleaca de acasa fara sa manance dimineata sunt mai tentati sa consume dulciuri, organismul lor sufera de lipsa de vitamine si minerale, iar primele semne ale bolilor de inima, de cele mai multe ori ireversibile apar inainte de 30 de ani.

Desi se stia cat de benefic este pentru organism micul dejun, acest studiu este primul care arata exact care sunt efectele negative si pericolele la care se expun persoanele care sar peste masa de dimineata.

Problemele cardiace apar ca urmare a faptului ca, in lipsa aportului de nutrienti, prin absenta micului dejun, energia necesara pentru functionarea muschiului cardiac este deficitara iar, in timp, determina aparitia unor leziuni irevesibile muschiului cardiac. Studiul mai arata ca fumatorii si persoanele obeze risca in plus, in cazul in care sar, in mod constant, peste micul dejun.

Toate acestea se pot evita daca respecti masa de dimineata. Important de spus este faptul ca nu este nevoie de un aport excesiv de alimente la micul dejun, un pahar cu lapte si o felie de paine integrala fiind suficient pentru un start bun. O alta conditie a micului dejun este ca acesta sa contina o cantitate suficienta de lichide, pentru o buna hidratare a organismului (este ideal sa-ti incepi ziua cu un pahar mare cu apa), si un minim aport de proteine si glucide cu ardere lenta (din cereale integrale). Combinatiile simple sunt cele mai bune si cele care iti ofera cel mai mare aport de nutrienti cu un numar mic de calorii. Un smmothie, doua oua fierte tari si o felie de panie, o lingura de hummus si o felie de paine integrale, un iaurt cu o lingura de cereale, fucte de padure si 10 migdale macinate…. Toate sunt combinatii gustoase, lejere si pline de … energie!

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns