Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Yoga pentru ochi

Yoga pentru ochi

Yoga, se stie, este o tehnica orientala care contribuie la a avea un corp si o minte sanatoasa. Astazi, ea poate fi utila si in protejarea sanatatii ochilor. Exista exercitii yoga care te ajuta sa-ti odihnesti ochii si sa-ti dezvolti concentrarea vizuala.

Exercitii pentru odihna ochilor

Fixeaza-ti privirea intr-un punct stabil pentru cateva minute si evita sa clipesti. Inchide ochii, apoi pleoapele, rotind globii oculari de aproximativ 20 de ori intr-o parte si de 20 de ori in cealalta parte. La final, roteste-i de 20 de ori in sus si in jos.

Exercitii pentru concentrarea vizuala

  • Trebuie sa te relaxezi si sa-ti eliberezi mintea de orice gand – muzica te poate ajuta. Intinde-te pe spate tinand palmele orientate in sus, iar picioarele bine intinse si usor intredeschise (in asa fel incat sa fie la aceeasi distanta ca cea dintre umeri). Tine-ti spatele drept, dar relaxat si fara tensiune. Respira profund de cateva ori, astfel incat sa obtii o relaxare si o stare de bine maxime.
  • Odata ce te-ai relaxat, concentreaza-ti privirea pe varful nasului, fara sa clipesti, timp de cateva minute. Inchide ochii si relaxeaza-te. Repeta excercitiul de cateva ori.
  • Concentreaza-ti privirea pe zona dintre sprancene, fara sa clipesti, pentru cateva minute. Relaxeaza-te si, la fel ca si in cazul exercitiului anterior, repeta exercitiul.
  • Fara sa misti capul, fixeaza-ti privirea pe umarul stang pentru 2 minute, apoi inchide ochii si relaxeaza-te. Reia exercitiul, de data aceasta fixandu privirea pe umarul drept.

Beneficii: exercitiile yoga contribuie la calmarea si lubrifierea ochilor obositi, relaxeaza si tonifica muschii din jurul ochilor si maresc capacitatea de concentrare.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns