Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Alimente benefice pentru aritmie

Alimente benefice pentru aritmie

Un stil de viață în care își fac loc hrana adecvată pentru inimă și cât mai puțin stres sunt adesea cele mai redutabile arme în lupta cu afecțiunile cardiace.

Știi deja că dietele bazate pe lichide sau exclusiv pe proteine afectează concentrația de electroliți din fluxul sanguin și că anumite băuturi, precum berea, vinul, tăriile, cafeaua și cele pe bază de cofeină, influențează bătăile inimii, provocând sau înrăutățind aritmiile și disconfortul. Alimentele pe care trebuie să le consumi îți sunt însă mult mai puțin cunoscute. Spre deosebire de medicamente, își fac efectul după o perioadă mai îndelungată, dar te ajută să previi palpitațiile și să le temperezi dacă te împiedică să ai o viață normală.

Nuca

Acest superaliment foarte nutritiv este recomandat în orice dietă sănătoasă, cu atât mai mult celor cu suferințe cardiace. Bogăția de acizi grași de tip omega 3 și acizi alfalinoleici face din nucă alegerea ideală de gustare ce oferă protecție în aritmii, indiferent de natura acestora, având rol antiinflamator și de prevenire a formării cheagurilor de sânge. Studiile arată că un consum zilnic de alimente bogate în acid alfalinoleic scade la jumătate riscul de atac de cord. Ai liber, așadar, la ronțăit miez de nucă fie între mese, în loc de dulciuri, fie presărat peste salate ori diverse antreuri.

Pește gras

S-a dovedit că nivelul ridicat de acizi grași omega 3 din anumiți pești stabilizează ritmul cardiac. Mai mult, consumul lor regulat scade trigliceridele, presiunea sangvină și protejează astfel de numeroase boli cardiovasculare, printre care și aritmiile. Rolul antiinflamator al acelorași grăsimi omega stopează evoluția inflamațiilor ce distrug vasele de sânge și provoacă afecțiuni ale inimii. Consumă de cel puțin două ori pe săptămână somon, ton, sardine, cod, păstrăv de râu (la grătar) sau macrou și pune alături o garnitură de crudități sau multe verdețuri.

Orez brun

Cerealele integrale sunt o sursă importantă de magneziu. O porție zilnică de 150 de grame furnizează circa 80 mg, echivalente cu un sfert din doza zilnică recomandată din acest mineral esențial pentru sănătatea cardiovasculară și prevenția bătăilor neregulate ale inimii. Avocado, bananele și ciocolata neagră sunt alte surse prețioase de magneziu. Acesta ajută la o mai bună absorbție a potasiului. Împreună, magneziul și potasiul fac o echipă de temut în lupta pe termen lung cu aritmiile.

Carne de vită

Se spune că evitarea cărnii roșii ar trebui să devină un obicei pentru cardiaci. Specialiștii cred însă că alimentele cu un conținut proteic ridicat sunt de consumat frecvent în cazul aritmiilor, iar carnea de vită este printre cele mai bogate surse naturale de L-carnitină, un aminoacid hidrosolubil ce contribuie decisiv la reducerea aritmiilor ventriculare. Medicii își bazează concluziile pe studii pe pacienți ce suferă de aritmie, cărora li s-a depistat un deficit de L-carnitină, nutrient ce transportă energie către organe vitale (inimă, ficat) și mușchi, celule imunitare. De aceea, ei recomandă de cel puțin trei ori pe săptămână carne roșie: vită, miel, vânat.

Semințe de in

Una din cele mai bune căi de a trata tulburările de natură cardiovasculară este să sporești consumul de semințe de in, aflate în topul furnizorilor naturali de acizi grași omega 3. Întocmai precum celelalte alimente sănătoase pentru inimă, acestea conțin cantități apreciabile de acid alfalinoleic, una dintre cele două forme de omega 3, ce contribuie la ameliorarea ritmului cardiac. Adaugă semințe de in zilnic în diverse preparate, dulci sau sărate, și în iaurt, pentru a reduce nivelul colesterolului, pentru a tonifica cordului și a-ți lua doza de energie necesară întreaga zi.

Scris de mână Se crede despre uleiul de pește că reduce semnificativ bătăile cardiace neregulate, dar capsulele trebuie luate doar la recomandarea medicului, mai ales dacă suferi de tahicardie ori de fibrilație ventriculară.

Model de meniu

  • La trezire: 2 fructe (mere, pere, căpșune) sau 1 pahar cu suc proaspăt de fructe
  • Mic dejun: 1 bol cu fulgi de ovăz și lapte degresat
  • Gustare: 1 mână de nuci
  • Prânz: 1 porție de pește gras la grătar și salată verde cu dressing de lămâie, ulei de măsline, semințe de in și condimente după gust
  • Gustare de după-amiază: 1 bol cu orez brun fiert, cu miere și nuci
  • Cină: 1 bol cu supă-cremă de legume, 1 porție grătar de vită și salată de varză proaspătă.

Citește și:

De ce este bine sa bei ceai de lumanarica

Secretele usturoiului

Neplăceri banale, leacuri pe măsură

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.11/19.03.2015

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: pixabay


Lasă un răspuns

Sus