Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Ceaiuri pentru zile calde

Ceaiuri pentru zile calde

Efectul puternic de răcorire nu este dat de temperatura la care bei ceaiul – acesta poate fi de la frigider, dar la fel de bine îl poți savura călduț. Principiile active cu care natura a înzestrat unele plante sunt cele care le conferă calități revigorante. De asemenea, ceaiurile suplinesc pierderile de minerale, contribuind la reglarea balanței electrolitice, ajutând în acest mod corpul să facă față caniculei.

Ceai de lămâiță

Grație parfumului său proaspăt dat de uleiurile esențiale, lămâița (cunoscută și sub numele de roiniță) are proprietăți calmante și tonifiante. Acidul rozmarinic, prezent din abundență în, are acțiune antioxidantă, reducând inflamațiile cu diverse manifestări, de la dureri digestive sau dentare la migrene ori tensiune arterială ridicată. Ceaiul este recomandat la drum lung, întrucât diminuează simptomele de rău de mișcare (greață, vomă). De asemenea, lămâița îmbunătățește digestia după o masă copioasă și calmează stările nervoase.

Cum îl prepari: pune 1-2 linguri de frunze uscate la o cană cu apă clocotită și lasă cinci minute la infuzat. Bea după masă sau seara, înainte de culcare.

Ceai de mentă

Mentolul este principala componentă din uleiul esențial de mentă (poate ajunge până̆ la 70%). Acesta se asociază cu receptorii sensibili la rece din cavitatea bucală și produc aproape instantaneu o senzație de răcorire.  Acțiunea puternică de răcorire este și motivul pentru care găsim mentă în diverse produse, de la pastă de dinți la gumă de mestecat și geluri cu efect energizant. Ceaiul de mentă are acțiune tonică, ușor analgezică și carminativă (de evacuare a gazelor intestinale). Astfel, acesta contribuie la atenuarea durerii de cap, înlătură senzația de vomă și reduce simptomele indigestiei și ale dischineziei biliare. Mai puțin știut este că frunzele de mentă conțin vitaminele A, C și mici cantități de B2, precum și calciu, zinc, cupru și magneziu.

Cum îl prepari: pune o lingură cu vârf de frunze uscate la o cană cu apă clocotită, lasă la infuzat șapte minute, apoi strecoară și bea-l neîndulcit.

Ceai de soc

Florile de soc sunt apreciate pentru aroma lor plăcută și reconfortantă. Infuzia are efect sudoripar, diuretic, imunostimulent și de scădere a temperaturii corporale. Totodată, ceaiul susține silueta prin acțiunea de grăbire a arderilor și, ca atare, poate fi folosit cu succes când vrei să slăbești. Frunzele de soc conțin vitamina C și unele vitamine din complexul B.

Cum îl prepari: adaugă o lingură de flori de soc într-o cană cu apă clocotită, acoperă vasul aproximativ cici minute, strecoară și consumă-l neîndulcit, de trei ori pe zi, după fiecare masă.

Ceai de salvie

Datorită acizilor fenolici, salvia combate transpirația excesivă, are proprietăți ușor astringente, antibacteriene, coleretice (stimulează secreția biliară), calmează durerile abdominale și favorizează eliminarea gazelor.  Apreciată pentru efectul ei răcoritor, infuzia este benefică și pentru cei care suferă vara din pricina circulației sangvine și limfatice deficitare. Frunzele intens parfumate ale salviei conțin și săruri de potasiu, vitaminele C și B1; de aceea constituie un bun remediu în caz de deshidratare din pricina temperaturii crescute.

Cum îl prepari: pune o linguriță cu frunze la o cană cu apă clocotită, infuzează zece minute. Poți bea ceaiul rece sau la temperatura camerei, până la trei căni pe zi.

Ceai de eucalipt

Florile sale, precum și uleiul esențial sunt folosite din vechime pentru vindecarea afecțiunilor respiratorii. Datorită principiilor sale active, planta este utilă și în zilele foarte călduroase, pentru scăderea temperaturii corpului. Efectul de înviorare este dublat de calitățile sale antiseptice și antibacteriene. Infuzia ajută și la întărirea sistemului imunitar, la protejarea pielii, reducerea tensiunilor și stărilor anxioase, precum și la scăderea glicemiei.

Cum îl prepari: pune o linguriță cu plantă mărunțită la o cană cu apă clocotită. Bea 3-4 căni pe zi.

 

Citește și:

Articol preluat din ediția de august 2017 a revistei Femeia.
Autor: Lidia Năstase
Foto: pixabay.com


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus