Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Cure întăritoare pentru organism

Cure întăritoare pentru organism

Apelează la câteva remedii la îndemână, ca să treci cu bine peste afecțiunile de sezon.

La schimbarea de anotimp, organismul este mereu prins pe picior greșit și are nevoie de un pic de susținere pentru sporirea imunității.

Cura cu orz verde

Mlădițele de orz verde conțin numeroase principii nutritive. Mineralele importante precum fier, calciu, magneziu, zinc, alături de vitaminele din grupul B, vitamina C, E, clorofilă, enzime valoroase și aminoacizi reprezintă o combinație cu efecte vindecătoare. Astfel, orzul verde are proprietăți antioxidante, remineralizante și vitaminizante, fiind util în întărirea sistemului imunitar, combaterea inflamațiilor, reducerea stresului oxidativ și regenerarea celulară. Îl poți folosi în formula din magazinele naturiste – pulbere de orz verde (pe care o dizolvi în ceai sau apă) ori îl poți cultiva chiar tu. Pune într-o tăviță la încolțit boabele de orz și udă-le de trei ori pe zi. După ce cresc 20 cm, introdu frunzele la blender, cu puțină apă plată, apoi strecoară pasta obținută printr-un tifon. Bea zilnic 50 de ml din acest suc proaspăt dimineața, la trezire, cam trei săptămâni. Bea încet, cu înghiţituri mici și așteaptă o oră până să mănânci micul dejun.

Cura cu citrice

Citricele sunt bogate în vitamina C, acţionează ca detoxifianţi puternici şi antrenează sistemul imunitar să reziste cu brio în faţa atacurilor radicalilor liberi. Portocalele, mandarinele, lămâile, grepfrutul sunt surse excelente de vitamina C, despre care se spune că sporește producția de globule albe, ajutând astfel la combaterea infecțiilor bacteriene. Corpul nu face rezerve din această vitamină, deci ar trebui consumată zilnic. Cura nu presupune consumul exclusiv de citrice, ci prezenţa acestora la fiecare masă. Nu ține cura mai mult de trei zile și fii precaută dacă suferi de hiperaciditate, gastrită sau ulcer. De exemplu, ai putea începe dimineața cu un suc de lămâie diluat cu apă plată sau ceai, iar una dintre gustări să fie alcătuită din două citrice la alegere. Mai poți include citricele în meniu sub formă de salată și în smoothie-uri.

Cura cu produse apicole

Alternativă naturală la tratamentul clasic, apiterapia este recunoscută ca având efecte pozitive în peste 500 de afecțiuni. Preparatele din stup – mierea, propolisul, polenul, lăptișorul de matcă, păstura – sunt o adevărată farmacie, datorită substanțelor hrănitoare din compoziție: aminoacizi esenţiali necesari metabolismului, vitamine, minerale, proteine, glucide direct asimilabile, lipide, enzime, coenzime, acizi organici etc. Produsele stupului se dovedesc eficiente în imunitate slăbită, demineralizare, convalescență, precum și în inflamații de tot felul, răceli, gripe sau tuse. Propolisul este cel mai eficient sub formă de tinctură (15-90 de picături pe zi). Lăptișorul de matcă se poate lua dizolvat în suc. Polenul se poate lua ca atare sau în amestec cu ceai, lapte sau suc (1 linguriță cu vârf la 5 kg de masă corporală), iar păstura se ia la început în cantitate mică, ajungându-se la 1-2 lingurițe pe zi, în cure de trei luni.

Cura cu usturoi

Usturoiul nu este el prea prietenos, dar te ajută atât în prevenirea răcelii și gripei de sezon, cât și în ameliorarea acestora. Grație compușilor săi sulfuroși, oligoelementelor și vitaminelor B și C, usturoiul este folosit de secole pe post de medicament natural. Este înzestrat cu proprietăți antibacteriene și antivirale, sporind numărul de celule care luptă cu agenții patogeni. Totodată, anumite substanțe din compoziția lui previn infecțiile fungice. De asemenea, este diuretic, tonic vascular, fortifiant și antireumatismal. Pentru întărirea sistemului imunitar, bea 10 zile pe lună, în fiecare dimineață pe stomacul gol, un suc din 2 morcovi, 2 căței de usturoi și 1 rădăcină de pătrunjel.

Cura cu nuci

Miezul de nucă are o redutabilă putere antioxidantă, fiind o sursă de acid elagic și carotenoide care apără organismul de acțiunea radicalilor liberi. Nucile mai sunt bogate în magneziu, cupru și zinc, minerale importante în protejarea corpului de răceală și gripă și prevenirea anemiei. Un motiv în plus să mănânci cât mai multe nuci sunt dovezile că reduc nivelul colesterolului, datorită grăsimilor bune din compoziția lor și datorită complexului de B-uri (B1, B2, B3 și în special B6), asigură sănătatea sistemului nervos.

Vaccinul antigripal a fost creat spre finele secolului al XVIII-lea, însă despre imunitate s-a vorbit încă de pe vremea grecilor antici, cu 400 de ani înainte de Hristos.

Citește și:

Articol preluat din ediția de octombrie 2017 a revistei Femeia.
Autor: Lidia Năstase
Foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns