Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Dieta cu hrișcă

Dieta cu hrișcă

Bogată în fibre, proteine și substanțe minerale, hrișca poate constitui baza unei mese și alimentul principal al unei diete de slăbit. În nici două săptămâni, scapi de 6 kilograme!

Dieta cu hrișcă este ușor de urmat și eficientă. Pe lângă slăbirea garantată, regimul este avantajos și pentru cei cu intoleranță la gluten, întrucât hrișca este o sămânță lipsită de această proteină. Este, de asemenea, un aliment recomandat celor cu probleme de tranzit, grație conținutului de fibre și glucide complexe.

Calități nutritive

Hrișca este o sămânță complexă, care se remarcă prin conținutul important de fibre (5 g/100 g) și proteine (10 g/100 g), ceea ce face din ea un aliment ideal pentru copii, adolescenți, sportivi sau pentru adepții dietelor vegetariene. Proteinele din hrișcă sunt o sursă de aminoacizi esențiali precum arginina, lizina și triptofanul. Trei sferturi din boabele de hrișcă sunt reprezentate de amidon. Hrișca este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina B și de numeroase oligoelemente (magneziu, fosfor, fier, cupru, mangan). Nu în ultimul rând, este înzestrată cu cantități mari cu polifenoli, quercetină și alte substanțe protectoare pentru prevenirea cancerului.

Principiile dietei

Nu există restricție la consumul de hrișcă. Această cereală (la fel precum quinoa, considerată cereală fără a face parte din familia gramineelor) are un conținut caloric redus, dar induce sațietate pe termen lung, ceea ce se traduce prin lipsa poftelor pentru diverse alimente nesănătoase. Dieta trebuie urmată două săptămâni, apoi întreruptă: deși conține proteine de calitate, nu sunt suficiente pentru acoperirea necesarului zilnic. Desigur, pierderea în greutate depinde de mulți factori, însă, potrivit cercetărilor, cu această dietă poți slăbi până la șase kilograme sau chiar mai mult. La fel ca în orice dietă, se recomandă consultul prealabil al unui medic, mai ales da suferi de o afecțiune cronică. Una dintre restricții se referă la evitarea condimentelor, sosurilor, zahărului și a sării. A doua regulă a dietei este evitarea mâncatului cu patru ore înainte de culcare.

Cum consumi hrișca

În fiecare zi, pregătește un terci din hrișcă și apă clocotită. Consumă din acest amestec pe săturate, cu chefir, iaurt sau sana, fără să depășești 1 litru de băuturi lactate pe zi cu conținut de 1% grăsime. Poți mânca terciul cu chefir/iaurt/sana sau separat, după cum preferi. Nu ai restricții la apă plată, ceai verde și, dacă te apucă foamea exagerată, un suc natural de fructe. De la lipsa zaharurilor, s-ar putea să resimți o stare ușoară de slăbiciune și oboseală. În acest caz, poți adăuga fructe uscate (mere, prune, stafide, caise) în cantitate redusă (nu mai mult de 5-6 pe zi) sau 2-3 fructe proaspete (măr, pară). Printre avantajele slăbirii sunt regenerarea ficatului, reducerea celulitei, piele mai frumoasă, unghii tari. Există studii care atestă că hrișca îmbunătățește digestia, previne diabetul și susține sănătatea cardiovasculară prin scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale.

Recapitulare: ce ai de făcut

Pune într-un vas o cană cu hrișcă, toarnă peste ea două căni cu apă clocotită. Lasă peste noapte și a doua zi dimineața scurge excesul de apă și consumă pe săturate. Nu adăuga sare.

Bea maximum 1 litru de chefir/sana/iaurt pe zi

Bea 2 litri de apă plată pe zi.

Ai voie cafea sau suc proaspăt de fructe, dar nu depăși 3 litri de lichid pe zi.

Pentru a compensa lipsa zahărului, ai voie 5-6 fructe uscate sau două fructe proaspete (mere, de exemplu).

Nu mânca nimic cu patru ore înainte de culcare.

Ia suplimente cu vitamine și minerale pe parcursul dietei și cel puțin o lună după încheierea ei.

Exclude alcoolul.

Poți relua dieta abia după o lună.

După încheierea dietei, lasă-i timp organismului să se obișnuiască cu alimentele reintrodu-le progresiv.

Contraindicații

Consumul de hrișcă impune sfatul medicului în următoarele situații:

  • în timpul sarcinii
  • în timpul alăptării
  • în bolile cronice digestive
  • în insuficiență renală sau cardiacă
  • în depresie
  • după intervenții chirurgicale abdominale.

După dietă

Poți introduce hrișca în alimentația ta sub mai multe forme, toate foarte gustoase. De exemplu, găsești în supermarket făină de hrișcă, pe care so folosești la prepararea clătitelor. Fulgii de hrișcă sunt practici pentru prepararea crochetelor aromate cu legume sau brânzeturi. Nu în ultimul rând, boabele ca atare (fierte) pot fi asociate cu cereale mai dulci precum orezul alb sau grâul ori cu legume precum dovlecelul și morcovul.

Statisticile arată la finalul dietei cu hrișcă, cu cât a fost mai mare greutatea, cu atât efectele sunt mai spectaculoase. Minimum 3 și o medie de 6 kg au fost pierdute în majoritatea cazurilor. Au fost și cazuri record, când s-a înregistrat o slăbire de 15 kg în două săptămâni.

Știai?

Cultivată în jurul anului 6000 î.H. în Asia de Sud-Est, hrișca s-a răspândit în Asia Centrală, Tibet, apoi în Orientul Mijlociu și Europa.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.38/29.09.0217
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

One thought on “Dieta cu hrișcă

Lasă un răspuns