Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Leacuri pentru artrită

Leacuri pentru artrită

Durerea provocată de inflamarea articulațiilor poate fi alinată cu ajutorul remediilor naturale. Frigul este una din condițiile agravante ale artritei. Iată cum atenuezi simptomele folosind ingrediente la îndemână.

Ceai de turmeric

Ingredientul activ din turmeric, curcumina, este recunoscut și de comunitatea medicală drept un antioxidant cu speciale proprietăți antiinflamatoare. Pune o linguriță de praf de turmeric la trei căni cu apă clocotită, ține 15 minute la infuzat și bea pe parcursul zilei. Adaugă puțin ghimbir tocat, pentru a spori efectul antiinflamator.

Ceai de salcie

Scoarţa de salcie este un bun analgezic și reduce inflamația articulațiilor. Conține un ingredient activ numit salicină, pe care organismul îl transformă în acid acetilsalicilic – de aceea i se mai spune aspirină vegetală. Aceasta este lipsită de efecte adverse precum iritația (ca în cazul aspirinei de sinteză). Ai nevoie de o cană cu apă clocotită în care adaugi două lingurițe de salcie mărunțită, apoi lași la infuzat zece minute. Folosește îndulcitor natural, pentru că este amară.

Tinctură de păpădie

Frunzele de păpădie sunt bogate în vitaminele A și C și au proprietăți antiinflamatoare dovedite datorită acidului linolenic din compoziție. În artrită este recomandată tinctura, întrucât este ușor asimilabilă și efectele ei apar în scurt timp. Ia câte o linguriță diluată în 100 ml de apă, de trei ori pe zi, pe stomacul gol.

Ulei de eucalipt

Nu vindecă artrita, însă are proprietatea de a diminua durerea. Folosit la masaj, uleiul de eucalipt dă inițial senzație de răcorire, care dispare în scurt timp, apoi accelerează oxigenarea încheieturilor cu probleme, redă elasticitatea articulațiilor, înlăturând disconfortul. Pentru a nu irita, trebuie amestecat cu un ulei (floarea-soarelui, măsline, cocos).

Suplimente cu efect

Glucozamina și condroitina fac echipă bună în alinarea durerii. Glucozamina se găsește în mod natural în cartilaje, fiind implicată în flexibilitatea și mobilitatea articulațiilor. În natură, substanța se găsește în cochiliile scoicilor. Studiile arată suplimentarea cu glucozamină crește producția de lichid sinovial în articulații, reface țesutul conjunctiv și încetinește degenerarea cartilajelor. Unele cercetări arată este la fel de eficientă în alinarea durerii ca antiinflamatoarele clasice.

Combinată cu condroitină, tot o componentă a cartilajelor de la încheieturi, glucozamina încetinește progresia artritei. Un alt supliment benefic este cel pe bază de Boswellia serrata, un arbore indian în care se găsește acid boswellic, cu efect antiinflamator comparabil cu al antiinflamatoarelor nesteroidiene. Acesta are și acțiune antitumorală, analgezică și imunostimulatoare. Îl găsești sub formă de capsule, dar și în unguente, în magazinele naturiste. Înainte de a folosi orice fel de supliment, consultă medicul, pentru a preveni interacțiunea acestora cu medicamentele pe care le iei.

Esențialul magneziu

Folosit de organism în peste 300 de reacții biochimice, magneziul calmează durerea, relaxează mușchii, redă mobilitatea și totodată ajută la mineralizarea oaselor. Poți folosi capsule cu magneziu, dar acestea funcționează doar dacă alimentația este îmbunătățită. Mănâncă legume cu frunze verzi, nuci și leguminoase. Și uleiul pe bază de magneziu poate fi folosit la masajul ușor al articulațiilor dureroase, prin pulverizare. Dacă ai pielea sensibilă, diluează cu apă.

Crema de ardei iute

Compusul de bază din ardeiul iute este capsaicina. Aceasta activează circulația sangvină și are efect antiinflamator, reducând simptomele reumatismale și redând flexibilitatea. Aplică pe pielea umedă, prin masaj cu o mănușă de plastic, de 3-4 ori  pe zi.

Cald și rece

O baie fierbinte și relaxantă efectuată la prima oră pentru dezmorțirea articulațiilor, urmată de aplicarea de pungi de gheață sau pungi cu gel, reduce semnificativ intensitatea durerii. Pungile speciale cu gel le găsești la farmacie. Le ții la congelator două ore, apoi le învelești în prosop și le așezi pe zona afectată.

2 kg în minus înseamnă mai puțină presiune pe articulații. Studiile arată simptomele artritei dispar complet în cazul celor care slăbesc 10 kg.

Scris

Sucul de struguri este un aliat împotriva durerilor articulare. Acesta conține o substanță numită acid malic, cu acțiune antiinflamatoare.

Mitul mișcării

Până nu demult s-a crezut că exercițiul fizic înrăutățește simptomele artritei, dar adevărul este fix contrariul. Mișcarea este unul din cele mai eficiente remedii pentru combaterea artritei. Dacă ești în vârstă și ai o constituție fragilă, doar câțiva pași prin apartament fac diferența: fluidul sinovial din articulații se încălzește și lubrifiază încheieturile. Dacă nu ai probleme cu mobilitatea, dar durerile revin periodic, încearcă faci zilnic zece minute de aerobic, înot, bicicletă sau întinderi. Când jobul implică statul la birou, așază-te și ridică-te des, pentru a preveni înțepenirea.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr2/19.01.2017
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: 123RF

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus