Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Leacuri pentru tulburări de menopauză

Leacuri pentru tulburări de menopauză

Începe în jurul vârstei de 45 de ani și se poate încheia chiar și 10 ani mai târziu. Dacă în acest timp apar tot felul de simptome neplăcute, nu trebuie să le suporți. Există remedii naturale care te ajută.

Menopauza este o etapă fiziologică și inevitabilă în viața unei femei. Sistemul hormonal feminin încetinește treptat, până când la un moment dat își încetează total activitatea. Unele femei traversează lin această perioadă de tranziție, în timp ce altele se luptă cu simptome mai mult sau mai puțin supărătoare: cicluri neregulate, schimbări de dispoziție, insomnie, dar mai ales neplăcutele bufeuri și transpirații abundente nocturne, de care se plâng aproape 80% dintre femei. Deși astăzi există tratamente hormonale, multe femei preferă soluțiile naturale, precum plantele.

Trifoi roșu

Nume științific: Trifolium pratense. Folosită din vremuri străvechi ca remediu împotriva simptomelor neplăcute ale menopauzei, iată că astăzi studiile moderne confirmă că acțiunea benefică a plantei se datorează cantității mari de fitoestrogeni din compoziție. Pe lângă faptul că reduce semnificativ intensitatea bufeurilor și a transpirațiilor nocturne, trifoiul roșu are și abilitatea de a îmbunătăți funcția inimii și de a preveni osteoporoza, un pericol care le pândește pe multe femei la menopauză.

* Rețetă. Ceaiul se prepară cu 1-2 lingurițe de flori uscate la 250 ml apă clocotită. Se beau 2-3 ceaiuri pe zi.

Cohoș negru

Nume științific: Cimicifuga racemosa. Planta este recunoscută pentru tratarea disconfortului premenstrual, durerilor menstruale și neplăcerilor menopauzei: anxietate, depresie, bufeuri, palpitații, iritabilitate, insomnie, transpirații nocturne. În Germania, cohoșul negru (black cohosh) este folosit de peste 45 de ani în tratarea menopauzei.

* Rețetă. Poți urma un tratament cu extract de cohoș negru (se găsește în farmaciile cu produse naturale) sau poți folosi planta sub formă de infuzie: o linguriță la 200 ml apă, se fierbe 20-30 de minute. Ceaiul iese cam amar, deci probabil vei vrea să-l îndulcești cu zahăr sau miere.

Salvie

Nume științific: Salvia officinalis. O plantă minunată, pe care cel mai probabil o cunoști deja. Este un excelent antiseptic și antiinflamator, dar acționează extraordinar împotriva bufeurilor de căldură și transpirațiilor abundente, deoarece conține hormoni estrogenici. De asemenea, reglează ciclul și ajută organismul să se adapteze schimbărilor hormonale.

* Rețetă. Infuzia se prepară cu 30 g plantă uscată la un litru de apă clocotită. Se lasă să infuzeze 15 minute. Se beau 2-3 căni pe zi în cure de 20 de zile pe lună. Poți consuma salvia și sub formă de tinctură, câte 3-15 picături de trei ori pe zi, diluate într-o jumătate de pahar cu apă sau ceai.

Mielărea

Nume științific: Vitex agnus castus. Are efecte medicinale surprinzătoare pentru femei, grație capacității de a echilibra hormonii feminini. Cunoscută și sub numele de fructul castității, mielăreaua se folosește cu succes în tratarea suferințelor ce apar înaintea menstruației sau în timpul menopauzei. Reglează ciclul menstrual, combate durerile de sâni, durerile de burtă, bufeurile de căldură, iritabilitatea, stările depresive și echilibrează starea emoțională.

* Rețetă. În general se folosește extractul din fructe de mielărea sub formă de capsule sau tinctură. Tratamentul se face 2-3 luni consecutiv. Dacă vrei poți folosi planta sub formă de infuzie: o linguriță de fructe uscate la 200 ml apă clocotită. Lasă să infuzeze 15 minute, apoi strecoară. Bea 2-3 căni pe zi.

Sunătoare

Nume științific: Hypericum perforatum. Un adevărat antidepresiv natural, de care pot profita multe dintre femeile pentru care menopauza reprezintă o sursă de anxietate, depresie, schimbări de dispoziție, tulburări de somn.

* Rețetă. Peste 20 g plantă se adaugă un litru de apă clocotită și se lasă să infuzeze 5 minute. Se beau 3 căni pe zi. Tratamentul se urmează cel puțin patru-șase săptămâni.

Alimente care te ajută și care nu

S-a observat că alimentația influențează destul de mult manifestările menopauzei: unele alimente le alină, altele, dimpotrivă, le agravează.

Ce te ajută?

* Semințele de in conțin fitoestrogeni și acizi grași omega 3, substanțe ce pot calma bufeurile de căldură. Macină o lingură de semințe și adaugă 1-2 linguri de iaurt.

* Produsele din soia, inclusiv tofu, conțin un anumit tip de fitoestrogeni numiți isoflavone, care combat bufeurile, transpirațiile nocturne, uscăciunea vaginală și previn osteoporoza. Ar trebui să consumi 60 mg de isoflavone pe zi, care îți sunt oferite de 200 mg tofu sau poți lua un supliment cu isoflavone. Dacă în familia ta există femei care au avut cancer la sân, înainte să iei soia consultă medicul.

* Acizii grași esențiali sunt grăsimi sănătoase care ajută la echilibrarea hormonilor. Îi găsești în nuci, migdale, pește gras (somon, sardine etc.), avocado.

Ce să eviți?

* Cafeaua, ciocolata, mâncărurile condimentate favorizează și agravează bufeurile de căldură. Sunt de evitat, mai ales seara.

* Studiile arată că femeile care au o dietă bogată în zahăr și grăsimi saturate sunt mai predispuse la bufeuri și transpirații nocturne. Așadar, redu porția de dulciuri și alege carnea slabă. 

Fii activă!

În afară de faptul că te ajută să te menții în formă, exercițiile fizice îți sunt benefice și dacă traversezi menopauza. Cu 20 de minute pe zi de activitate fizică viguroasă (mers în ritm alert, alergare, mers pe bicicletă, înot, dans etc.) poți reduce semnificativ disconfortul creat de menopauză.

 

Citește și:

 

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr38/22.09.2016
Autor:Angelica Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus