Esti aici
Femeia.ro > Featured Homepage > Regim antioboseală

Regim antioboseală

Starea de epuizare fizică și mentală poate fi o consecință a stilului de alimentație dezechilibrat.

Ai nevoie de alimente bogate în vitamine și minerale, dar și de proteine sau carbohidrați complecși. Iată ce să mănânci ca să-ți recapeți energia și să dai randament maxim în viața agitată de zi cu zi!

Surse de energie

Micul dejun este obligatoriu să conțină proteine. O omletă cu brânză lângă care pui puțină șuncă de curcan ar fi o opțiune excelentă ca minimum câteva ore să beneficiezi de energie susținută. La prânz, o porție generoasă de carbohidrați cu eliberare lentă precum pastele integrale cu sos de roșii ori orezul brun cu pește fript sunt variante hrănitoare și revitalizante. Carnea slabă, spanacul, leguminoasele sunt alte surse importante de proteine. Nu uita de porția de fructe, care te energizează prin conținutul de zaharuri naturale.

Gustări potrivite

Dacă te înfometezi, metabolismului încetinește, iar asta favorizează senzația de oboseală. În schimb, gustările sănătoase mențin echilibrul glicemiei și totodată îți asigură o talie de viespe. Condiția este ca ele să conțină combinația fibre plus proteine, care îți oferă energie de durată. Încearcă snackurile cu somon, pui și câteva legume sau iaurt grecesc cu cereale integrale și mix de semințe ori mere cu unt de arahide. Evită să bei cafea peste zi sau sucuri carbogazoase, care cresc glicemia brusc și la fel de repede o scad, inducând oboseala.

Orele de masă

Respectarea unei rutine în privința orelor la care mănânci este extrem de importantă, fiindcă obișnuiești corpul pentru a primi carburant în anumite intervale. Astfel, îți și menții silueta, arată studiile, fiindcă organismul știe când va fi alimentat, deci nu va pofti haotic, iar pe de altă parte, furnizându-i hrană la anumite ore, educi pancreasul să elibereze insulină eficient. La fel de important ca orarul de masă este momentul din zi când mănânci anumite alimente. Dacă, de exemplu, alegi să consumi alimente energizante în prima jumătate a zilei, vei fi mai activă, iar dacă alegi alimentele cu potențial de calmare (precum carnea de curcan, care conține triptofan și este mai potrivită pentru cină), vei avea o stare de somnolență. Nu în ultimul rând, dacă sari peste mic dejun, există mari șanse să te simți obosită chiar dinainte ca ziua să înceapă în forță.

Testează-te de alergii!

Frecvent, o sensibilitate alimentară nediagnosticată se află în spatele oboselii. Când consumi un aliment la care ești alergic, dar nu știi asta, începi să resimți un nivel scăzut de energie, caști și simți că te cuprinde starea de moleșeală. O soluție ar fi să eviți respectivul alergen. Dacă nu ai reușit până acum să-l depistezi, cu siguranță n-o vei face de acum înainte. Și nu poți evita anumite mâncăruri doar pentru că… ți se pare. Mâncarea te vindecă, dar tot ea, dacă e nepotrivită pentru tine, te îmbolnăvește. Cel mai bine este să apelezi la medic, care îți va recomanda o analiză de sânge standard, rezultatul fiind cel care va lămuri situația. Sindromul oboselii cronice este, de asemenea, unul dintre simptomele din fibromialgie, o tulburare musculoscheletală adesea asociată cu osteoartrita. Descrie-i doctorului cât mai limpede manifestările și acesta îți va prescrie setul potrivit de analize!

Cum e cu multivitaminele

Sunt necesare, spun specialiștii, mai ales în anumite situații, când aportul exterior este minim ori nu este metabolizat eficient, în urma problemelor de sănătate. Celebrul Dr. Oz a declarat în emisiunea lui Oprah că un complex de multivitamine conține substanțe-cheie pentru ca organismul să lupte eficient cu bolile. Dar, dacă, spre exemplu, ești la premenopauză, ai încă ovare și vrei să iei un supliment cu fier, află că ai nevoie de acest nutrient sub această formă! Medicul tău îți poate da mai multe informații. Cu toate astea, ia o multivitamină în fiecare dimineață, care să conțină 100% din doza zilnică recomandată și nu mai mult de 3.500 UI pentru vitamina A și 30 UI pentru vitamina E.

Băutură pentru vitalitate

Hidratarea este esențială pentru menținerea energiei la cote ridicate. Scapi de moleșeală cu un litru de apă, 100 g de fulgi de orz, două lămâi și 50 g de miere. Procedează astfel: pune ovăzul în apă clocotită și lasă-l la înmuiat zece minute, apoi scurge și amestecă lichidul rezultat cu zeama de la lămâi și mierea. Orzul poți să-l consumi separat, cu un iaurt, la micul dejun sau cină, iar băutura energizantă o iei cu tine la serviciu și bei din ea pe parcursul zilei.

  • Dieta, lipsa cronică de somn, sedentarismul și stresul sunt cei patru mari inamici care declanșează oboseala.
  • 30 de minute de mers zilnic ajută enorm în caz de oboseală. Pare ciudat că specialiștii recomandă efortul când ne simțim storși de vlagă, dar, așa cum demonstrează diferite cercetări,, mișcarea face diferența! Profită de ea, fiindcă e un remediu la îndemână!

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr47/24.11.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus