Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Trucuri pentru somn sanatos

Trucuri pentru somn sanatos

Numărul celor care nu se pot bucura de un somn sănătos este din ce în ce mai mare, iar cauzele sunt nenumărate. Principalele cauze care te împiedică să ai parte de un somn sănătos sunt stresul, lipsa activității fizice, oboseala accentuată, alimentația nesănătoasă, caldura și un program general dezordonat.

Rezolvarea compleă a problemelor înseamnă coectarea tuturor celor semnalate sau aplicarea acestor trucuri pentru un somn sănătos, care te vor putea ajuta să te odihnești bine, chiar dacă restul complicațiilor zilnice ale omului modern, vor persista.

Pijamalele te pot împiedică să te odihnești. Atunci când temperatură corpului este scăzută se produce mai multă melatonină, hormonul care controlează somnul și are efect anti-îmbătrânire.

Mulți oameni cred că o ultima țigară înainte de somn îi ajută să se relaxeze, dar acest lucru are exact efectul invers. Nicotină crește pulsul și păstrează creierul alert. Deci uită de obiceiul fumatului cu circa 203 ore înainte de culcare.

Manâncă o banană. Acest fruct este o sursă naturală importantă de melatonină. Și triptofanul din banane te ajută să dormi mai repede.

Uita de reșelele de socializare, televizor și alte aparate cu lumină albastră. Lumina albastră ucide somnul! Această lumină a alectronicelor acționează că un stimulent perturbând ceasul intern al organismului și blocând procesele care induc somnul.

O cană de lapte cald o să te ajute, pentru că produsele lactate conțin triptofan și ajută la producerea de serotonină și melatonină. Pe de altă parte, nu consuma alcool înainte de somn, pentru că nu te va ajuta să te relaxezi.

Nu calculă câte ore mai ai până când o să îți sune alarmă, pentru că acest lucru sporește anxietatea, ceea ce te poate ține treaz.

Fă-ți un program clar și repetă-l în fiecare seară. Rutină îți poate ajută organismul foarte mult.

Uită de cafea și energizante după oră 14:00, pentru că te vor face activ pentru următoarele opt ore și vei rata ora de culcare.

Levănțica te poate ajută să te relaxezi, încetinind pulsul și scăzând tensiunea arterială. Pune câteva picături de ulei esențial de levănțica sau da prin cameră cu un spray chiar înainte să dormi.

Un exercițiu de respirație. Expiră pe gură, închide gură și inspiră pe nas timp de patru secunde. Ține-ți respirația timp de șapte secunde, expiră timp de opt secunde. Repetă procedeul de trei ori. Adormi garantat, aceasta fiind una din formele de terapie chinezească pentru stimularea somunului.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: FreeDigitalPhotos


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus