Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Minerale bune la toate

Minerale bune la toate

Calciu

  • Surse naturale: lapte, branza, sardine, migdale, broccoli, legume verzi .
  • E buna pentru: dezvoltarea oaselor si dintilor.
  • Cand e utila? In stari de nervozitate, in crestere.
  • Atentie: e nevoie de o cantitate mai mare in sarcina si daca esti fumatoare.

Crom

  • Surse naturale: varza, stridiii, ciuperci, carne, cereale.
  • E buna pentru: scade nevoia de dulce, ajuta la metabolismul grasimilor si la cresterea masei musculare.
  • Cand e utila? In crestere, pentru sportivi, in diete.
  • Atentie: alimentatia bogata in fibre reduce absorbtia cromului.

Fier

  • Surse naturale: struguri, ficat, carne de pasare, peste, paste, fructe de mare, galbenus, nuci, cereale.
  • E buna pentru: anemii, mareste rezistenta la infectii.
  • Cand e utila? Primavara si toamna, pentru a evita anemiile.
  • Atentie: ceaiul negru sau verde impiedica absorbtia fierului.

Potasiu

  • Surse naturale: fructe si legume uscate, peste, cartofi , banane, carne slaba.
  • E buna pentru: crestere, rol in transmiterea impulsurilor nervoase si in contractia musculara.
  • Cand e utila? In perioadele de crestere, convalescenta sau daca munca se desfasoara la temperaturi inalte, ori suferi de crampe musculare.
  • Atentie: se pierde usor prin transpiratie.

 

Magneziu

  • Surse naturale: lapte, carne, fructe de mare, cereale, alune, banane, legume inchise la culoare.
  • E buna pentru: reduce nervozitatea si contribuie la formarea oaselor.
  • Cand e utila? In starile de nervozitate si oboseala.
  • Atentie: nu se ia seara pentru ca da agitatie.

Seleniu

  • Surse naturale: peste, carne, ficat, rinichi, cereale integrale, fructe de mare.
  • E buna pentru: e un antioxidant puternic, imbunatateste fertilitatea, previne unele forme de cancer, imbunatateste aspectul parului si unghiilor, combate matreata, previne imbatranirea prematura, sprijina sistemul imunitar.
  • Cand e utila? Cand alimentatia e deficitara, daca porti bijuterii din argint sau platina, cand esti vegetarian sau postesti, cand ai o infectie, daca esti fumator sau consumator de alcool, ori sportiv.
  • Atentie: o cantitate mai mare de 500 mg/zi poate fi o veritabila otrava pentru organism.

Zinc

  • Surse naturale: oua, carne rosie, scoici, cereale complete, fasole boabe, nuci.
  • E buna pentru: ajuta la refacerea ranilor, da energie, apara organismul de infectii, mareste fertilitatea, imbunatateste aspectul pielii, parului si unghiilor, combate matreata.
  • Cand e utila? Se ia la cel putin la o ora dupa cafea, altfel asimilarea va fi mult diminuata.
  • Atentie: in timpul dietelor pentru slabit, in perioadele de gripa, pentru fertilitate

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus