Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Mituri despre alimente, actualizate

Mituri despre alimente, actualizate

Omenirea evoluează şi implicit informaţiile despre alimentele benefice se schimbă şi se actualizează. Iata cateva dovezi concrete şi o reevaluare a unora dintre cele mai cunoscute mituri despre alimente.

S-a spus: Nucile îngrasă. Procentul mare de grasimi din nuci nu le recomandă în regimurile de slabire.
Se spune: Nucile sunt bune în diete. Recentele cercetări ale specialiştilor au relevat faptul ca nucile conţin grăsimi uşoare, foarte utile organismului, cu un rol important în protecţia sistemului cardiovascular şi a membranelor celulelor din organism. Nucile sunt indicate în regimurile de slabire şi pot fi consumate şi în salate, iaurt sau cu fulgi de cereale. cantitatea este însă esenţială. Sunt recomandate între 4-8 nuci în fiecare zi, nu mai mult. 

S-a spus: Renunţa la unt în favoarea margarinei. Untul vegetal era considerat mai sănatos, deoarece se spunea că are o cantite mai mica de grasimi.
Se spune: Untul conţine un procent mic de grasimi nesaturate. De fapt, nici grăsimile saturate, dar mai ales cele nesaturate, nu sunt sănătoase, consumul excesiv de alimente bogate în grăsimi afectand funcţionarea inimii. O linguriţa de unt conţine doar 0,3% grasimi nesaturate (extrem de nocive), iar margarina – un procent de 2,8% grasimi nesaturate, la o cantitate similara de produs. Specialiştii recomanda un consum moderat de unt şi eliminarea din dietă a untului vegetal.

S-a spus: Renunţa la galbenuş, este sursa naturala de colesterol!
Se spune: Poţi mânca un ou pe zi şi pana la 10 ouă pe săptămână, dacă nu ai probleme cronice de sănătate sau dacă mediul nu are alte recomandări pentru tine. Oul în general şi gălbenuşul în special au fost repuse în drepturi, ouăle fiind în prezent considerate o sursă excelentă de proteine şi s-a demonstrat ştiinţific că au un conţinut moderat de grăsimi saturate (principala cauza a creşterii nivelului de colesterol din sange).

S-a spus: Ceaiul verde este mai sanatos decat cel negru. Pentru ca ceaiul verde conţine mai multe substanţe benefice organismului, cu rol important în prevenirea şi combaterea multor boli.
Se spune: Ambele tipuri de ceai sunt sanatoase, dupa cum toate tipurile de ceai sunt o excelentă sursă d ebeneficii pentru sănătate. În ceea ce priveşte concret ceaiul verde şi cel negru, ambele tipuri de ceai conţin antioxidanţi care ajută la menţinerea sănătaţii celulelor şi a ţesuturilor. Cercetări recente au demonstrat că un consum regulat de ceai poate preveni demineralizarea oaselor şi accelerarea metabolismului.


Lasă un răspuns

Sus