Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Nu te face lata… in concediu

Nu te face lata… in concediu

Dar, odată ajunsă pe alte meleaguri, dacă cedezi tentaţiilor, te poţi întoarce acasă cu câteva kilograme în plus. Pe talie, nu în bagajele cu suvenire. Iată ce să faci ca să-ţi păstrezi formele cucerite cu greu şi să revii acasă la fel de suplă cum ai plecat!

Lista cu excluse

O ştii din timpul anului, dar, fiindcă pleci în concediu şi te poate lua valul, e cazul să o rememorezi. Scoate din meniu glucidele cu indice glicemic ridicat, precum pâinea albă, cartofii (doar dacă sunt copţi, stropiţi cu ulei de măsline şi presăraţi cu verdeţuri, dar să nu-i asociezi cu altceva), mierea, orice alimente dulci, care, prin producţia exagerată de insulină, împiedică topirea grăsimilor. Desigur, la fel de important, pe lângă ce să nu consumi, este să nu sari peste vreo masă. Foamea violentă induce organismul în eroare şi-l face să depoziteze grăsimi pentru ceea ce el consideră „perioadă de foamete“. Dacă nu ai când să mănânci ceva, poartă la tine seminţe bune (migdale, caju, nuci crude), pentru a evita în felul acesta şi accesele de oboseală, care-ţi pot ruina vacanţa. Evită sărăturile – alunele, floricelele, seminţele sau chipsurile îngraşă, dar rişti să fie şi râncede, fiindcă sunt perisabile.

La bufetul suedez

Miroase bine, platourile sunt doldora de delicatese, iar la tine pe frunte scrie: „nu am voie“. În nici un caz nu porni cu această idee! Cu cât îţi interzici mai mult, cu atât perturbi ceasul biologic intern şi apar disfuncţiile şi durerile de stomac. Observă cu atenţie modul cum sunt preparate felurile de mâncare! Îţi poţi da seama dintr-o privire dacă sunt făcute la grătar, la cuptor, fierte sau prăjite în baie de ulei. Orientează-te către cele sănătoase, deşi, de foame, îţi fac cu ochiul toate. Şi respectă principiul bunului-simţ: acela de a mânca din toate, cantităţi mici, mestecând pe îndelete, fără a te năpusti asupra mesei. Un truc eficient este să alegi farfurii mici, pe care nu ai cum îndesa prea multe.

Trusa de hidratare

Nu bea apă doar când ţi-e sete! Şi nu aştepta să-ţi fie sete ca să te hidratezi. Vei avea tendinţa (absolut firească) să te răcoreşti cu un suc dulce şi ademenitor. Alege, oricât ai fi de însetată, apa minerală plată, limonada sau ceaiurile (de fructe, de plante), dar să nu fie foarte reci, fiindcă efectul va fi opus revigorării. 
În vacanţă, avem în general mai multă activitate fizică decât la serviciu, unde uităm de noi într-un scaun de birou, adânciţi într-un proiect urgent. Pentru a evita dezechilibrele şi a-ţi asigura mineralele, bea mai multă apă decât de obicei. Căldura de afară impune cumva sporirea cantităţii de apă pe care o consumi, cu atât mai mult cu cât efortul fizic e mai intens. Treci de la 40 ml/kg corp la 50-60 ml/kg corp!
Lichide nu înseamnă băuturi carboga-zoase şi în nici un caz alcool. Un pahar de vin pe care să-l ciocneşti la cină e permis, dar nici un strop mai mult! 

 

 

 

kg sunt acumulate în timpul vacanţei de două săptămâni. De vină sunt schimbarea programului de masă, combinaţiile de mai multe feluri şi cocteilurile care ascund mult alcool şi zahăr.

Meniu de plajă

Silueta de viespe, ideală pentru bikini, nu are neapărată nevoie de constrângeri. E suficient ca toate cele trei mese ale zilei să fie variate şi armonioase.
Micul dejun îţi dă energie pentru a zburda întreaga zi: 
1 ceaşcă de ceai sau cafea (au antioxidanţi care te ţin în formă)
1 bol cu lapte sau iaurt cu cereale (conţin fibre pentru un bun tranzit şi proteine pentru vigoare) sau 1 felie de pâine cu unt (pentru vitaminele A şi D) şi un fruct proaspăt (pentru raţia matinală de glucide).
Prânzul te echilibrează şi-ţi oferă elan pentru restul zilei:
Varianta ideală conţine un grătar de 100 de grame de carne slabă (pui, peşte, viţel) sau 150 de grame de proteine vegetale (legume precum mazăre, linte, paste, cuşcuş) puse lângă o porţie generoasă (orice cantitate) de legume crude sau gratinate, preparate la abur sau înăbuşite.
Desertul plin de vitamine să cuprindă fructe de sezon sau exotice ori 100 de grame de desert dulce (ocazional, de poftă).
Dacă nu poţi fără dressing la salată, evită maioneza şi axează-te pe ulei de măsline extravirgin, bogat în acizi graşi buni. La discreţie, consumă zeamă de lămâie, pătrunjel, busuioc.
Cina îţi asigură o noapte liniştită şi vise frumoase: 
Supa de legume poate fi consumată în voie, la fel salata verde. Pentru asezonare, alege un peşte cu carne grasă, de tipul somonului, tonului sau macroului (de trei ori pe săptămână), ori un ou poşat sau fiert.
Încheie seara cu un fruct sau un iaurt, care-ţi furnizează doza de bacterii bune pentru sănătatea sistemului digestiv.


Lasă un răspuns

Sus