Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Nu uita de micul dejun

Nu uita de micul dejun

Micul dejun este considerat cea mai importanta masa a zilei. Au trecut multe ore de cand ai mancat sau baut apa ultima oara. Organismul tau este deshidratat, glicemia scazuta si ai putina energie.

Micul dejun reprezinta momentul perfect pentru a-i oferi organismului un aport sanatos de energie si pentru a-l pregati pentru ziua care incepe!

Fa-ti timp pentru micul dejun

„Micul dejun iti poate imbunatati capacitatea de atentie, performanta intelectuala si memoria. Daca incepi ziua infometat, creierul tau nu primeste suficienta glucoza şi astfel concentrarea şi memorarea devin dificile ”, sustine Emanuela Soare, Specialist Maggi in Nutritie.

Micul dejun ajuta la cresterea aportului de substante nutritive importante şi la menşinerea greutatii. Alimentele consumate de obicei la micul dejun sunt painea, cerealele, laptele si iaurtul, care determina aportul de fibre, proteine, carbohidrati si calciu. In plus, cele mai multe cereale sunt imbogatite cu vitamine si minerale importante, care te ajuta sa-ti satisfaci nevoile nutritive ale intregii zile. De cele mai multe ori, cei care sar peste micul dejun nu au un aport nutritiv adecvat şi tind sa cantareasca mai mult decat cei care isi fac timp sa manance dimineata. Alimentele bogate in fibre si proteine te vor ajuta sa te simti satul mai mult timp si sa eviti gustarile de mai tarziu. Acestea contin zahar şi grasimi, pe care esti tentat sa le consumi datorita glicemiei scazute, organismul tau cautand astfel sa restabileasca nivelul de zahar din sange.

Idei rapide si sanatoase pentru micul dejun:

Cereale

-Alege cereale integrale bogate in fibre: musli, fulgi de ovaz sau terci de ovaz.
-Opteaza pentru lapte cu un continut scazut de grasime, cald sau rece.
-Adauga fructe proaspete, congelate sau din compot

Lejer si usor

-Iaurt cu un continut scazut de grasime asortat cu fructe, nuci sau musli
-Smoothies de fructe (amesteca lapte cu putina grasime cu iaurt si fructele tale preferate, pasate)
-Salata de fructe proaspete (feliaza un amestec din fructele tale preferate)

Painea prajita

-Paine din cereale integrale sau secara, unsa cu putin unt sau crema de branza
-Alege topping-ul: gem, miere, branza
-Oua omleta sau ochiuri
-Fa-ti timp pentru micul dejun si organismul tau iti va fi recunoscator!


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus