Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Nutritia inteligenta

Nutritia inteligenta

Nutritia inteligenta este o necesitate, iar a cunoaste calitatile, proprietatile si modul in care se metabolizeasa alimentele este esential. Vorbim despre nutritie inteligenta si iti oferim solutii bune care sa te ajute sa mananci sanatos, fara vesnica angoasa a caloriilor. Cu toate acestea, cand vine vorba despre nutritie inteligenta, ceea ce conteaza in primul rand sunt tocmai caloriile alimentelor si modul in care le combini.

Iata detaliile pe care trebuie sa le cunosti despre nutritia inteligenta.

Unele alimente consuma calorii in procesul de digestie. Proces de digestie incepe in gura, iar a mestaca bine alimentele este primul pas in nutritia inteligenta. Ceea ce nu stie multa lume este ca mestecatul alimentelor este un proces care arde calorii. Daca alimentele pe care le consumi sunt tari, arzi cu 30 la suta mai multa energie, decat in cazul alimentelor moi.

Fructele si legumele, cerealele integrale si carnea implica o digestie mai indelungata, comparativ cu digestia alimentelor dulci si a grasimilor. In consecinta, organismul consuma mai multe calorii pentru digestia acestora. A consuma in primul rand aceste alimente este esential pentru o nutritie sanatoasa.

Completeaza fiecare masa cu ceai verde, ori negru sau cafea. Compusii din acestea cresc rata metabolismului cu 4%.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/04/14/nutritia-inteligenta-2.jpg

Acizii din ardeii iuti, scortisoara, ghimbirul, usturoiul, cuisoarele, mustarul si otetul dubleaza rata arderilor, activand metabolismul pentru cateva ore. Un ardei iute pe zi este capabil sa arda 100 de calorii. Si piperul si frunzele de dafin au proprietati asemanatoare si sunt secrete de baza in nutritia inteligenta.

Nutrita inteligenta este esentiala pentru o viata sanatosa, fara angoasele caloriilor.

Alimentele ce contin calorii active, care stimuleaza arderile si intensifica metabolismul nu reprezinta un plan de dieta, dar combinate devin extrem de utile si eficiente. Alimentele ce contin calorii active sunt avocado, nuci si alune, peste gras, ulei de masline si cerealale integrale. Eficienta acestor alimente creste daca sunt combinate cu apa, asa ca bea apa cand le mananci. Vei arde mai multe calorii pentru digestia lor decat aportul adus de alimente.

O dieta bazata in principal pe proteine, care sa reprezinte un sfert din aportul de nutrienti, duce la scaderea in greutate cu un kilogram pe saptamana, fara nici un alt fel de efort, ci doar ca urmare capacitatii proteinelor de a consuma mai multa energie cu 25-30% in procesul de digestie.

Un alt detaliu important in nutritia inteligenta presupune ca fructele si legumele sa reprezinte reprezinte jumatate din catintatea de alimente consumate intr-o zi. Acest demers este suficient pentru a creste numarul caloriilor arse cu circa 20%, dar si pentru asigurarea necesarului zilnic de vitamine si minerale.

Toate aceste reguli, in fapt foarte simplu de respectat sunt parte din planul de nutritie inteligenta. Poate ca nu te vor ajuta sa slabesti drastic, dar daca le respecti iti vei imbunatatii atat silueta cat si starea generala de sanatate.

Citeste si lista ampla cu cele 50 de trucuri care te ajuta sa slabesti, fara dieta

 

 

 

 


Lasă un răspuns

Sus