Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 10 alimente perfecte in orice dieta pentru scaderea in greutate

10 alimente perfecte in orice dieta pentru scaderea in greutate

Despre aceste alimente se poate spune ca sunt perfecte in orice dieta pentru scaderea in greutate. Aceste alimente fac parte din categoria celor care dau senzatie de satietate si accelereaza metabolismul.

10 alimente perfecte in orice dieta pentru scaderea in greutate

1. Ouale – Sunt cea mai buna si mai sanatoasa sursa de proteine. Mentin pentru o perioada lunga senzatia de satietate. Sunt ideale la micul dejun si te vor ajuta sa manaci mai putin in orele urmatoare. Ouale sunt un aliment care combina in proportii ideale proteine, grasimi sanatoase, carbohidrati si nutrienti – minerale si vitamine. Un ou de gaina are in medie 50 de grame si contine, 70-80 de calorii.

2. Lintea – Este bogata in proteine si fibre solubile, doi nutrienti care echilibreaza nivelul zaharului din sange. Consumul regulat de linte imbunatateste digestia, sporeste nivelul de energie al organismului si combate constipatia. Lintea este perfecta in dietele care urmaresc scaderea in greutate. O portie de linte fiarta inseamna (circa 200 de grame), 198 de calorii, dar care vin insotite de proteine si fibre care asigura o senzatie de satietate de durata.

3. Merele – Se stie ca aceste fructe sunt ideale in orice dieta care urmereste scaderea in greutate. Studiile au aratat ca persoanele care obisnuiesc sa manance un mar cu o jumatate de ora inainte de mesele principale sunt mai putin predispuse ingrasarii fata de cele care nu consuma mere. Merele sunt bogate in fibre si antioxidanti care ajuta la mentinerea greutatii si la pierderea kilogramelor in plus. Marul este un bun tonic al sistemului nervos, este un excelent laxativ, mineralizant si are foarte putine calorii, in functie de soi, un mar, de dimensiuni medii, avand intre 80 si 100 de calorii

4. Grapefruitul – Un fruct de grapefruit contine doar 60 de calorii, ceea ce inseamna ca poate fi consumat fara limite. Grapefruitul este bogat in fibre, vitaminele C si A, vitamine din grupul B, toate actionand ca antioxidanti foarte puternici. Fibrele din grapefruit ajuta la eliminarea grasimilor si la o buna functionare a sistemului digestiv. Consumat constant, fructul de grapefruit, ajuta la prevenirea cresterii in greutate, prin mentinerea la un nivel constant a concentratiei de insulina din sange, ceea ce il face un ajutor pretios in orice dieta care urmareste pierderea in greutate.

5. Fulgii de ovaz – Sunt o veritabila pastila naturala de slabit, dand rapid o senzatie de satietate. Ovazul contine foarte multe substante nutritive (fibre solubile,vitamina E, vitamine din complexul B, magneziu, fier, cupru, calciu, mangan, zinc), accelereaza tranzitul intestinal si energizeaza organismul. La o ceasca de ovaz avem in jur de 160 de calorii. Ai grija cand cumperi fulgii de ovaz sa nu contina zahar si sa nu fie rafinati.

6. Ardeii iuti – Accelereaza metabolismul, stimuleaza activitatea cardiaca si protejeaza celulele de oxidare si boli. Studiile au aratat ca pe langa celelalte calitati deja dovedite ale ardeiului iute se numara si aceea de a taia pofa de mancare. Ei contin capsaicina care ajuta corpul sa arda mai repede excesul de grasimi. In consecinta o dieta „condimentata” cu ardei iute poate avea consecinte dintre cele mai bune asupra siluetei.

7. Iaurtul – Nutritionistii considera ca iaurtul este alimentul care nu trebuie sa lipseasca din nici o dieta. Acesta contine grasimi sanatoase, carbohidrati, proteine, care dau o senzatie de satietate. De asemenea, contine bacterii prietenoase cu intestinele care accelereaza digestia si curata colonul de toxine. Dieta cu iaurt este o solutie buna, mai ales vara.

8. Uleiul de masline – Uleiul de masline creste senzatia de satietate si iti tine in frau pofta de mancare. Uleiul de masline contine cantitati importante de vitamine si grasimi sanatoase care protejeaza inima si sistemul cardiovascular, mentine colesterolul in limite normale si contribuie la buna functionare a ficatului. Consuma zilnic salate cu ulei de masline sau doar rosii cu ulei de masline si vei reusi sa iti asiguri o senzatie de satietate pe termen lung.

Un truc: poti sa inlocuiesti perfect uleiul de masline cu ulei de rapita sau ulei de seminte de dovleac. Regula esentiala pentru ca inlocuirea sa fie un succes este sa consum aceste uleiuri reci, netratate termic.

9. Ciupercile – Au mai putin de 100 de calorii in 100 de grame, sunt pline de proteine si de minerale esentiale, fiind in plus si una din putinele surse de vitamina D. Consumate crude sau coapte, ciupercile sunt un aliat in orice cura de slabire.

10. Fasolea verde – Se poate spune ca fasolea verde (nu cea galbena, care are ceva mai multe calorii) este ideale in curele de slabire. Are foarte putine calorii si poate fi consumata in orice cantitate. Fiarta, cu putin ulei, mirodenii si lamaie este delicioasa si o poti manca pana te saturi. In plus este foarte sanatoasa si pline de minerale si vitamine benefice.

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

 

Comments

comments

Lasă un răspuns