Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 5 secrete despre oua

5 secrete despre oua

Este greu de crezut că mai există secrete despre oua. Și cu toate acestea mertiă să afli câteva lucruri pe care nu le știai. Sunt indispensabile în alimentaţia corectă şi sunt esenţiale în bucătărie, fiind unul din cele mai versatile ingrediente care poate fi preparat în nenumărate feluri: prajit, omletă, ochiuri, fierte moi sau tare, coapte, combinate cu legume, în creme, sosuri, aluaturi şi aşa mai departe.

Iată câteva secrete despre ouă

Cea mai bună omletă se face cu… apă. Dacă credeai că cea mai bună omletă se face cu lapte, te-ai înşelat. Cea mai bună combinaţie pentru o ompletă perfectă este formată din trei ouă, un galbenuş şi două linguri de apă rece. Se bate totul bine şi se prăjeşte în puţin ulei încins. Adăugarea de apă dilueaza proteine din ou, ridicând temperatura la care se coagulează proteinele ceea ce face ompleta suculentă. Apa creşte, de asemenea, cantitatea de abur, care umflă ouăle.

Aluaturile cu albuşuri bătute spumă sunt mai pufoase, rezistă mai multă vreme dacă sunt facute cu ouă ”vechi”. Oul este un aliment foarte rezistent, în timp, fiind bun pentru consum circa 8-9 săptămâni după ce a fost făcut de găină. După trei săptămâni, albuşul de ou se lichefiază din ce în ce mai mult, ceea ce face ca preparatele făcute cu albuşul ”vechi” să aibă proprietăţi mai bune decât cele realizate cu ouă proaspete.

Ce difereţe sunt între tipurile de ouă? Ouăle sunt etichetate AA, A, B sau în funcţie de aspectul lor şi calitatea oului. O coajă diformă sau prea subţire este corespunzătoare pentru ouăle de tip B. Ouăle de tip AA sunt cele mai scumpe, sunt foarte proaspete, au coajă groasă, sunt mari şi provin de la găini crescute în condiţii naturale, iar ouăle de tip A sunt ceva mai mici, au coajă mai puţin groasă şi sunt comercializate la circa o săptămână după ce au fost produse.

Ce spune culoarea gălbenuşului despre calitatea oului? Culoarea galbenă a gălbenuşului provine din pigmenţii numite xantofilele din alimentele pe care găinile le mănâncă. Astfel, lucerna şi porumbul mâncate de găini fac gălbenuşul mai pigmentat, decât găinile care mănâncă orz sau grâu. Culoarea gălbenuşului nu are nimic de-a face cu prospeţimea, depinzând doar de dieta găinii.

Gustul oului vine din cantitatea de omega 3 din gălbenuş. Dacă gustul albuşului nu se schimbă, gustul gălbenuşului depinde de cantitatea de omega-3 pe care îl conţine, gălbenuşurile foarte bune la gust, au cea mai mare cantitate de omega-3, iar acestea par mai grase şi mai onctuase decât cele cu o cantitate mai mică de omega-3. Un gălbenuş conţine circa 50 mg de omega-3, pentru găinile crescute industrial, dar poate ajunge până la 310 mg la găinile crecute natural, în aer liber. Ideale sunt ouăle care conţin cel puţin 200 de mg de omega 3 într-un gălbenuş.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns