Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 7 mituri despre dieta

7 mituri despre dieta

Acestea sunt cele mai raspandite mituri despre diete si curele de slabire. Unele dintre aceste mituri sunt adevarate, altele sunt mituri 100% altele sunt partial adevarate.

Vorbim despre toate aceste mituri despre dieta si iti spunem care este adevarul din spatele lor/

Nu trebuie sa mananci dupa ora 19

Neajunsul meselor luate seara tarziu este ca nu-i lasa stomacului prea mult timp pentru digestie, fapt ce poate favoriza depunerea caloriilor. Asta nu inseamna ca trebuie sa te infometezi cu 4-5 ore inainte de culcare!

Daca ti se face foame cu o ora sau doua inainte sa te culci, mananca un fruct, un iaurt, cateva nuci sau bea un pahar cu lapte – acesta din urma te ajuta si sa dormi bine! In plus, unele studii au demonstrat ca nu ora la care mananci conteaza, ci numarul caloriilor insumate zilnic. Astfel, daca nu depasesti 1.500 kcal pe zi, nu te ingrasi, indiferent la ce ora iei ultima masa.

Grasimile sunt interzise

Nu tot ce e gras se transforma in extracentimetri pe talia sau coapsele tale. Grasimile bune, precum cele din nuci, migdale, seminte de floarea-soarelui, ulei de masline sau seminte de in sunt nu doar sanatoase, ci si satioase, ajutandu-te sa lupti usor cu senzatia de foame. Nu ezita sa adaugi putin ulei cand pregatesti o salata si nici nu elimina nucile din lista de gustari sanatoase.

Nimic nu hidrateaza mai bine ca apa

Se tot spune ca, pentru ca organismul sa fie hidratat corespunzator, e obligatoriu sa bei zilnic doi litri de apa, nu alte lichide. Apa are meritele ei si, intr-adevar, trebuie consumata zilnic (6-8 pahare), dar nici ceaiurile si laptele, spre exemplu, nu sunt de ocolit. Un pahar cu lapte consumat cand e cald afara te ajuta sa retii mai multe lichide decat un simplu pahar cu apa.

Carbohidratii ingrasahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/04/04/legume-art1.png

Intr-adevar, unele categorii de alimente bogate in carbohidrati, precum painea alba, orezul si pastele, n-ar trebui consumate in cantitati mari si, mai ales, asezonate cu sunca, branzeturi si sosuri.

Pe acestea le poti inlocui cu paine sau cereale integrale ori orez brun. Exista insa carbohidrati de care te poti bucura la orice ora fara remuscari: fructele si legumele proaspete cu coaja, fructele uscate, cartofii, mai ales cei dulci (se combina cu alte legume, nu cu carne sau paine!), orzul, graul si alte cereale.

Vegetarienilor le lipseste vitamina B12

Cand tii post sau alegi sa urmezi o dieta vegetariana, primul avertisment pe care-l primesti este acela ca esti expusa riscului de carenta de vitamina B12, continuta cu precadere de carne, oua si lapte. In realitate, exista si alte alimente bogate in aceasta vitamina, precum cerealele fortificate, algele, borsul.

E drept ca organismul poate sa nu asimileze doza zilnica recomandata de vitamina B12 doar din aceste produse, dar, la nevoie, poti lua un supliment. Astfel, chiar daca alegi sa mananci doar fructe si legume, nu vei fi expusa riscului de anemie sau alte complicatii.

Ouale cresc colesterolulhttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/04/04/mituri-art1.png

Se spune ca nu e bine sa mananci mai mult de doua oua pe saptamana, ca, altfel, ficatul are de suferit, iar valorile colesterolului cresc, afectand buna functionare a inimii.

In realitate, grasimile din oua nu sunt rele atata vreme cat nu le consumi prajite sau cu maioneza ori alte umpluturi. Poti manca zilnic un ou fiert sau un ochi romanesc. Oul este o sursa buna de proteine si vitamine si are doar 75 kcal.

Bananele si alte fructe dulci ingrasa

Multe femei evita cu indarjire bananele sau strugurii atunci cand merg la cumparaturi pentru ca stiu despre ele ca ingrasa. Aceste fructe sunt intr-adevar printre cele mai dulci si consistente, avand un continut caloric destul de ridicat.

Totusi, o banana de marime medie nu are mai mult de 150 kcal, iar daca te gandesti cat de sanatos este acest fruct, merita cu prisosinta sa-l incluzi in prima masa a zilei, alaturi de un iaurt, sau sa-l consumi pe post de gustare.

Si strugurii au multe calitati, dar conditia este sa nu mananci mai mult de un ciorchine pe post de gustare sau in loc de micul dejun.


Lasă un răspuns

Sus