Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Adevarul despre iaurt

Adevarul despre iaurt

Iaurtul este unul din cele mai vechi alimente din lume. Omul a consumat iaurt, practic dintotdeauna, iaurtul fiind un produs rezultat natural prin fermentarea laptelui. În prezent există zeci de variante ale iaurtului natural, dar toate au la bază procesul de fermetare şi acrire a laptelui. În prezent iaurtul este unul din cele mai consumate alimente, de la cel grecesc, la cele îngheţate.

Iaurtul este una din cele mai sănătoase şi mai utile surse de calciu. În 150 de grame de iaurt este între 20 şi 30 la sută din aportul zilnic recomandat de calciu, la care se adaugă proteine, vitamine şi o sursă de bacterii benefice pentru flora intestinală cunoscute sub numele de probiotice. Iaurtul reduce riscului de osteoporoza şi conţine 20 la sută mai multe proteine decât laptele în acelaşi volum, cu un număr comparabil de calorii/per porţie.

Probioticele împreună cu calciul din iaurt, ajută la menţinerea unui colon sănătos, iar consumul constant de iaurt reduce riscul de cancer de colon. Iaurtul stimulează imunitatea şi acidul gasite susţinând procesele de digestie şi absorbţie a nutrienţilor.

Iaurtul este incredibil de versatil astfel că se pretează a fi consumat în fel şi chip în zeci de combinaţii. Poate fi combinat cu fructe şi cereale, este o variantă mai puţin calorică pentru smântână, este ideal în creme şi aluaturi, în supe şi ciorbe, alaturi de legume la cuptor, se combină foarte bine cu verdeţurile şi seminţele crude, este perfect cu miere de albine şi este baza pentru diferite băuturi foarte gustoase, răcoritoare şi săntoase. Practic iaurtul nu are voie să-ţi lipsească din casă, fiinn bun oricând, în orice!

Iaurtul grecesc este considerat iaurtul ideal şi este o alegere înţeleaptă în orice dietă. Are o cantiate foarte mare de proteine, foarte puţin carbohidraţi, este cremos şi foarte plăcut la gust. Este ideal în combinaţii cu fructe şi aluaturi pufoase şi uşoare fără grăsimi pentru deserturi simple şi sănătoase.

Mai trebuie spus că se poate numi iaurt numai laptele fermentat care conţine culturi lactice vii. Dacă are adausuri de proteine, zahar şi coloranţi iaurtul nu mai este decât o copie fără valoare nutritivă a celui natural.

Alternative delicioase şi extrem de sănătoase pentru iaurt sunt chefirul care este un lapte acru bătut şi omogenizat, acesta fiind o sursă de probiotice chiar mai mare decât iaurtul clasic, natural.

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns