Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alegeri sănătoase în alimentație

Alegeri sănătoase în alimentație

Ca să te menții în formă, nu-i nevoie să calculezi la zecimale caloriile consumate. E suficient să-ți însușești mici schimbări în stilul de viață!

 Necesarul de alimente diferă în principal în funcție de vârstă și nivelul de activitate fizică, dar, dincolo de aceste aspecte, recomandările nutriționiștilor sunt aceleași: să alegem zilnic varianta sănătoasă pentru a avea o stare de sănătate optimă.

Cereale

Cele integrale sunt bogate în fibre și carbohidrați complecși și, ca urmare, țin de foame și previn curbele bruște ale glicemiei.

Alegere bună. Pâinea și pastele cu făină integrală ca prim ingredient. Evită produsele de patiserie de tipul gogoșilor, brioșelor, croasanților fiindcă sunt din făină albă și conțin multe grăsimi. Pentru micul dejun, fă-ți propriul amestec din fulgi de ovăz și diverse semințe, fără adaos de zahăr, prezent în majoritatea sortimentelor de cereale din comerț. Dacă ți-e poftă să ronțăi ceva, în locul chipsurilor din cartofi alege crackers din secară!

Carne și pește

Fierberea, înăbușirea și coacerea sunt cele mai sănătoase modalități de preparare a cărnii. Folosește o tigaie neaderentă ca să nu fii nevoită să adaugi ulei sau unt și înlătură grăsimea înainte de a o prepara.

Alegere bună. O bucată de mușchi de porc este mai slabă decât o porție de pui cu piele. De ajutor în dinamizarea metabolismului sunt condimentele, pe care ar fi bine să le folosești din abundență în marinate. Dacă îți plac mezelurile, alege-le pe cele fără tocături, nu cârnații sau crenvurștii. Peștele e cel mai sănătos, dar nu dacă preferi batoanele congelate îmbrăcate într-un strat generos de pesmet și aditivi. Optează pentru pește cât mai proaspăt și consumă doar ocazional conserve.

Lactate

Sunt surse importante de proteine, calciu (pentru oase puternice) și vitamina D (fixează calciul), însă au un conținut ridicat de grăsimi saturate care înlesnesc depunerea colesterolului pe artere. Există o varietate mare de lactate, așa că ai de unde alege.

Alegere bună. Laptele semidegresat sau degresat și iaurtul 0% sunt de preferat, chiar dacă furnizează vitaminele A, D și E în cantități mai mici decât varianta integrală. Dintre brânzeturi, alege brânza de vacă slabă, brânza cottage cu 2% grăsime, urda, ricotta, brânza moale de capră, feta în locul brânzeturilor cremoase tip brie, brânză de burduf, brânză cu mucegai, cașcaval sau mascarpone.

Provocarea fast-food

Ți-e greu să te gândești la dietă când foamea de lup te prinde prin oraș. Se spune că de ce ți-e frică nu scapi – așadar, dacă vezi că pur și simplu pașii te duc către primul fast-food, adaptează-te! Nu-ți lua hamburger cu maioneză, ci o salată verde cu bucăți de pui și renunță la ideea de baghetă pufoasă cu șnițel în favoarea unui sendviș din pâine integrală cu carne de curcan și multe legume – roșii, castraveți. Ai de unde alege, important e să vrei!

Citește și:

Bun îi vinul…pentru sănătate

Dieta pentru imunizare

Adevarul despre iaurt

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.08/25.02.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus