Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente care produc serotonina

Alimente care produc serotonina

Alimentaţia poate să influenţeze în mod imediat şi direct starea de spirit. Există o legătura directa între alimentaţie şi serotonină, substanţa din creier care controlează starea generală de spirit şi care are o influenţă asupra sănătăţii mentale şi fizice.

Serotonia are ca scop să te menţină satisfăcut şi relaxat, fiind un neurotransmitator care ajută la trimiterea impulsurilor nervoase între celulele sistemului nervos central.

Modul în care alegi ceea ce-ţi pui în farfurie are efect imediat asupra stării de bine şi a confortului psihic pe care îl resimţi. Alegerile neinspirate în materie de mâncare pot să scadă nivelul de serotonină şi să-ţi dea o stare proastă, în timp ce alegerile inspirate şi alimentele potrivite te vor înveseli şi îţi vor da tonusul psihic de care ai nevoie pentru a putea trece peste toate cu bine şi cu optimism.

10 diete care NU functioneaza

Carbohidraţii au capacitatea de a creşte nivelul de serotonina din creier. Producţia de insulină creşte atunci când consumam carbohidraţi, iar asta duce la scaderea nivelului de aminoacizi din sânge, cu exceptia triptofanului, care este un precursor al serotoninei. Când triptofanul ajunge să aibă o concentraţie mai mare decât a altor aminoacizi, producţia de serotonină creşte. Dar, carbohidraţii nu sunt neapărat sănătoşi. Alege variantele sănătoase din legume şi cereale integrale.

Alimente esentiale pentru minte brici

O dietă săracă în carbohidraţi influenţează în sens negativ nivelul serotoninei, ceea ce duce la stări depresive, tristeţe, tensiune şi chiar furie. Organismul are nevoie de o cantitate minimă de carbohidraţi în fiecare zi, excluderea lor din dieta fiind dăunătoare nu doar pentru metabolism ci şi pentru starea de spirit.

Prietenii tai carbohidratii

Un pahar de lapte cald sau un aliment bogat în carbohidrati, aduce un somn liniştit şi relaxant. Combinarea carbohidraţilor cu proteine este o excelentă sursă de energie benefică în preajma examenelor, înainte de efort fizic sau în perioadele în care trebuie sa dovedeşti maximum de concentrare. Şi asta pentru că proteinele ajută la repararea ţesutului muscular, iar carbohidraţii funizează energie.

9 alimente perfecte dupa 40 de ani

Mai trebuie spus că serotonina poate să aibă efecte diferite la fiecare persoană în parte. Consumand cantitati mari de carbohidraţi îţi poate creşte chiar peste măsura nivelul de energie, aşa că atunci când vrei să ai o zi de odihnă, ai grija la alimentele din farfurie, scrie livestrong.com.

Alimentele, inclusiv cafeaua, alcoolul şi dulciurile, sunt principalul factor care controlează nivelul de serotonină din creier. Poţi să-ţi păstrezi tonusul bun, dovedind puţina atenţie faţă de ceea ce ai în farfurie. (Otilia Ignat)

Sursa foto: Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus