Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente pentru un bronz frumos

Alimente pentru un bronz frumos

Vrei să te bronzezi repede, fără arsuri și fără să faci abuz de soare, ca să nu ai apoi de suferit. Tot ce ai de făcut e să-ți alegi meniul cu grijă! 

Cea mai scurtă și sigură cale de la o piele albă ca laptele la bronzul de ciocolată trece prin farfurie. Asta, deoarece anumite alimente fac minuni pentru piele: o hrănesc, îi mențin suplețea și chiar o apără de arsurile solare. Să vedem din ce bunătăți ar trebui să-ți alcătuiești meniul ca să te bronzezi uniform și sănătos.

Morcovi

Cruzi sau fierți, ei conțin mult betacaroten, pigment natural care îi colorează și care în organism e transformat în vitamina A, supranumită vitamina frumuseții. Deoarece înlesnește sinteza melaninei, betacarotenul, acest pigment pe care îl avem cu toții în piele, un fel de filtru solar cu care ne-a înzestrat natură, pregătește pielea înainte de expunerea la soare, o apără de ultraviolete și accelerează bronzarea.

Sfat. Bea zilnic, una sau două săptămâni, un pahar cu suc de morcovi ca să te bucuri din plin de efectele acestei minunate legume: te vei bronza uniform, fără să te arzi, iar bronzul va fi unul de durată. În loc de suc, poți mânca doi morcovi fierți pe zi.

Roșii

Sunt bogate în licopen, substanță care apără ochii și pielea de ultraviolete. Roșiile gătite au un efect protector și mai puternic decât cele crude. Ca să favorizezi absorbția licopenului, consumă odată cu roșiile o lingură de ulei de măsline extravirgin.

Sfat. Mănâncă două roșii pe zi (crude, fierte ori sub formă de suc ori pastă de roșii).

Ouă

Sub coaja lui se ascund vitaminele A, B, D și E, care regenerează pielea și țesuturile. Gălbenușul conține și alte ingrediente revitalizante, precum vitamina B6 și acizii grași omega 3 și 6, care hrănesc pielea și favorizează bronzarea.

Sfat. Consumă oul de la micul dejun cu puțină brânză, în special brânză dulce de vaci, ca să-i oferi organismului și o porție binefăcătoare de calciu. Acest mineral te ajută să obții mai repede mult râvnitul bronz ciocolatiu.

Citrice

Când spui vitamina C, spui vitamina imunității. Pe lângă talentul de a întări capacitatea de apărare a organismului, ea este un antioxidant puternic. Asta înseamnă că te apără de arsurile solare și împiedică îmbătrânirea prematură a epidermei prin reducerea efectului dăunător al radicalilor liberi produli în timpul expunerii la ultraviolete. De asemenea, joacă un rol important în repararea țesuturilor.Găsești vitamina C în fructe și legume, cu precădere în roșii, piersici, ardei verde, conopidă, lobodă, varză roșie, coacăze negre, pătrunjel, în citrice, varză și căpșune.

Sfat. Mănâncă în fiecare zi două, trei tipuri de legume și fructe, ca să fii sigură că beneficiezi de o diversitate mare de nutrienți.

Uleiuri și oleaginoase

Uleiurile de măsline, floarea-soarelui, rapiță, arahide, precum și migdalele, nucile, alunele îți furnizează cantități importante de vitamina E, recunoscută pentru capacitatea de a stimula procesul de refacere a țesuturilor, de a frâna îmbătrânirea cutanată și de a proteja pielea de acțiunea nefastă a radicalilor liberi.

Sfat. Cel mai la îndemână mod de a-i oferi organismului un plus de vitamina E este să adaugi în salatele de crudități un pic mai mult ulei ca de obicei. Iar când ai poftă de o gustare, ronțăie un pumn de alune sau de migdale.

Pește și fructe de mare

Printre nutrienții ce nu trebuie să lipsească din meniul tău în această vară se numără seleniul, un excelent antioxidant intracelular, prezent în special în fructele de mare, pește, ciuperci, usturoi, ceapă, cereale integrale și pâinea integrală. El contribuie la consolidarea imunității, favorizează bronzarea și te protejează de arsurile solare.

Sfat. Delectează-te cu o porție de pește sau de fructe de mare cel puțin de două ori pe săptămână; aceste alimente conțin principii active benefice nu doar pielii, ci întregului organism.

Nu uita!

Bea cel 1½  litri de apă pe zi, mai ales dacă stai la soare. Apa menține corpul hidratat, permițându-i să-și regleze eficient temperatura internă. Dacă nu consumi suficiente lichide, există riscul instalării extenuării termice sau chiar a insolației, stări care pot pune viața în pericol.

Bea lichide fără să aştepţi să apară setea: apă plată sau minerală, sucuri naturale de fructe diluate cu apă, ceai de fructe. Evită alcoolul şi băuturile răcoritoare dulci, care înlesnesc deshidratarea! 

Loțiune protectoare

Deși alimentele ajută pielea să se bronzeze mai ușor și îi sporesc rezistența la ultraviolete, ele nu previn arsurile în cazul în care stai cu orele la plajă. Așadar, nu uita să folosești o loțiune fotoprotectoare când te expui la soare!

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr32/11.08.2016
Autor: Angelica Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus