Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente rele, reevaluate

Alimente rele, reevaluate

O serie de alimente au fost pe nedrept considerate rele, dar in timp acestea au fost reevaluate si trecute in categoria alimentelor bune, chiar foarte bune pentru o nutritie completa si sanatoasa.

Oul. Daca albusul era in categoria celor bune, galbenusul a fost pe nedrept blamat. A fost reevaluat si este considerat acum unul dintre cele mai bune alimente. Este cea mai buna sursa de colină, un nutrient vital pentru functionarea celulelor inimii si creierului si contine doi antioxidanti (luteina si zeaxantina), care s-au dovedit a reduce riscurile de cataracta si degenerescenta maculara legata de varsta. Oul intreg este una dintre cele mai bune surse de proteine de calitate care contin toti cei nouă aminoacizi esentiali.

Laptele. Condamant pe nedrept, laptele este si ramane una dintre cele mai bune surse de proteine, cu 8 grame de protiene intr-o cana, mult mai mult decat tote variante de lapte vegetal, indiferent de ingredientul din care sunt facute. Ideal este lapte integral care aduce grasimi pretioase si multa vitamina D,vitala pentru un organism sanatos.

Painea. A revenit pe lista cu alimente bune, dar numai varianta preparata din faina integrala. Carbohidrati din cereale integrale regleaza cel mai bine nivelul de zahar din sange, dar numai pentru painea din grau integral.

Cartofi albi. Condamnati pentru continutul de mare carbohidrati, cartofii sunt o leguma utila si sanatoasa, atata vreme cat sunt preparati in mod sanatos. Un cartof copt are 160 de calorii, este bogat in vitamina C, vitamina B, fibre, si are de doua ori mai mult potasiu decat bananele.

Conserve din legume. Preparate corect si ambalate neaparat in recipiente de stilca, legumele conservate ofera aceeasi cantitate de vitamine si minerale, ca si cele proaspete. Ele sunt ieftin si usor de preparat si intotdeauna disponibile, indiferent de anotimp. Au o singura probleme – un nivel ridicat de sare.

Carnea de vita. Consumata rar, nu mai mult de o data pe saptamana este principala sursa de fier ;i vitamine din grupul B la care se adauga o cantitate mare si foarte mare de zinc.

Paste. Pastele integrale sunt printre cele mai sanatoase solutii combinate cu legume si sosuri slabe branza. Pastele fainoase sunt mai bune decat grisul sau alte produse din faina, cele mai sanatoase fiind cele preparate din grau integral. Exista si paste fainoase realizate din quinoa, kamut, amarant si hrisca.

Ciocolata calda. Toata lumea stie ca ciocolata neagra este unul dintre alimentele sanatosa, dar pe lista cu alimente reabilitate vine si ciocolata calda. Evident este vorba despre cea preparata corect din ingrediente reale si fara aditivi cu un dram de zahar sau cu sirop de artar. Combinata cu lapte integral pudra de cacao este un real suport pentru o nutritie sanatoasa.

Sursa foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus