Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente usoare care tin de foame

Alimente usoare care tin de foame

Nu trebuie să mănânci mâncăruri grele, bogate în calorii că să te saturi. Nu te sătura numărul de calorii dintr-o mâncare, ci nutrienții din această! De exemplu, cartofii prăjiți, pâinea și carnea grasă dau senzație de sațietate, dar pe termen scurt și stimulează apetitul. La fel și dulciurile – cu cât mănânci mai multe, cu atât ai mai mânca. Secretul este să apelezi la alimente sărace în calorii, dar care te ajută să-ți simți mult timp stomacul plin. Iată alimente ușoare care țin de foame:

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/08/07/0010531052m-565x849.jpgPastele integrale

Deși conțin mult hulitii carbohidrați, o porție de paște integrale îți tăie foamea pentru ore bune. Diferență o face sosul și ceea ce este alături de paște. Alege un sos de roșii pregătit cu puțin ulei de măsline și busuioc, fierbe paștele “al dente” și combină-le cu câteva bucățele de piept de pui la grătar.

Merele

Ți-e foame? Mușcă dintr-un măr! În urmă unui studiu, o echipă de nutriționiști americani a descoperit că persoanele care mănâncă un măr înainte de masă consumă cu 187 de calorii mai puțin decât dacă ar intră direct în… pâine. Mărul echilibrează cantitatea de zahăr din sânge și atenuează senzația de foame.

Supa

E vorba despre supele ușoare, făcute în casă, din ingrediente proaspete, nu despre cele la plic! O farfurie de supă temperează apetitul și ține de foame. Alege o supă de legume, de pui sau chiar o ciorbiță ușoară de fasole boabe, dar fără afumătură!

Migdalele

Sunt hipercalorice (conțin cam 600 kcal/100 g), dar nimeni nu spune să mănânci o pungă întreagă. Bogate în fibre și grăsimi “bune”, doar câteva migdale pe zi (maximum 20), ciugulite din când în când, îți vor pune stomacul la punct și te vor feri de excese culinare.

Somonul

Preferă-l cărnii roșii de porc și chiar celei de pui, pentru acizii grași omega 3 pe care îi conține. Somonul are o combinație de grăsimi și proteine care determină o digestie lentă – deci foamea se instalează la multă vreme după ce ai mâncat o porție sănătoasă – și la propriu, și la figurat – de somon.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: FreeDigitalPhotos

Comments

comments

Lasă un răspuns