Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimentele sanatatii

Alimentele sanatatii

Totul trece prin farfurie si suntem ceea ce mancam. Uneori o dieta sanatoasa este greu de respectat, dar lucurile pot fi imbunatatite daca vei include in dieta ta zilnica alimentele sanatatii. Fiecare in parte are beneficii uriase asupra sanatatii si poate face minuni. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa incluzi alimentele sanatatii in dieta zilnica. Regula spune ca trebuie sa folosesti cel putin 4 alimente din aceasta lista in fiecare zi!

Ulei de masline

Uleiul de masline contine grasimi mononesaturate, scade nivelul colesterolului rau (LDL) si intareste activitatea celui bun (HDL). De asemenea, el previne hipercoagularea sangelui, reducand riscul trombozelor, arterosclerozei si a atacului de cord.

Usturoiul

Desi este micut, usturoiul poate fi folosit alaturi de alte ingrediente in diferite feluri de mancare, continand vitamina A, B si C, la fel ca anumite minerale, inclusiv potasiul. Asta inseamna ca scade presiunea arteriala, fiind si un excelent diurectic. Este bogat in fibre, tratand eficient reumatismul. Reduce colesterolul rau si scade riscul dezvoltarii cancerului de stomac si cel pulmonar.

Ceapa

Ceapa este bogata in flavonoide si reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Regleaza cantitatea de zahar din sange si colesterolul, are efect diuretic si controleaza tensiunea.

Cerealele integrale

Nutritionistii considera grupul format din orez, paste, paine integrala si porumb ca fiind de neinlocuit in cadrul unei diete sanatoase. Cerealele adauga carbohidrati esentiali, care sunt o bogata sursa de energie. De asemenea, contin fibre, vitamine (in special B si E), dar trebuie sa ai grija sa alegi doar cerealele integrale, caci cele rafinate isi pierd mare parte din elementele nutritive.

Ouale

Echilibrul aminoacizilor din oua ajuta organismul sa formeze celule, de aceea acest aliment este considerat de doctori ca fiind foarte sanatos.

Legumele

Lintea, mazarea, nautul si fasolea sunt foarte bogate in proteine si carbohidrati si sunt esentiale in orice dieta, oferind proteine din plin.

Alunele

Alunele ajuta la reducerea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare. Totusi, din cauza ca au destul de multe calorii, nu trebuie consumate in exces.

Peste gras

Acizii grasi din familia omega 3 reprezinta principalul atu al pestelui, protejand inima de diverse boli. Tonul, somonul, macroul, andivele si sardinele au si minerale esentiale, precum iodul si calciul.

Vegetalele si salata

Impreuna cu proprietatile antioxidante, acestea ajuta la incetinirea procesului de imbatranire al pielii, iar carotenul si vitamina A protejeaza de cancerul pulmonar, de esofag si laringe. Vegetalele sunt bogate si in vitamina C, acid folic, minerale si fibre.

Citeste si

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Lasă un răspuns

Sus